۷ نکته از اظهارات جدید سخنگوی قوه‌قضائیه درباره موضوعات جنجالی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷
    کد خبر :420388

معاون اول قوه‌قضائیه امروز در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نکات تازه‌ای درباره برخی موضوعات جنجالی مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه صبح امروز(یکشنبه، 27 آبان) پیش از آغاز جلسه علنی پارلمان در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس حضور یافت و نکات تازه‌ای درباره برخی موضوعات جنجالی روز کشور را بیان کرد.

** مهم‌ترین نکات از اظهارات سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به شرح زیر است:

1- هفت تپه:مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه فراری است، اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند.

2- طلا و دلار:در یک فاصله کم، 18 میلیارد دلار برای ثبت سفارش اختصاص داده و توزیع می‌شود، آن هم در شرایطی که فشار اقتصادی بر کشور وجود دارد و بدون حساب و کتاب این مسئله توزیع می‌شود؛ به عنوان مثال با یک برنامه‌ریزی ده‌ها تُن، طلای کشور توزیع می‌شود، قوه قضائیه چه باید بکند؟”

اینکه یک مقام دولتی اعم از رئیس‌جمهور یا معاون اول و یا هر شخص دیگری تصمیم به واگذاری ارز و سکه در آن شرایط کرده، اول باید بررسی شود که آیا این تصمیم درست بوده و یا غلط.

3- خارج کردن دلار:ماشین لوکس وارد کشور شده و یا حتی دلار از کشور رفته و اصلا چیزی وارد نشده، خیلی‌ها دفاع می‌کنند و می‌گویند اصلا اینها جرم نیست.

4- حسین فریدون و مهدی جهانگیری:پرونده برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول وی در حال انجام، اما زمان‌بر است، نیازمند تحقیقات خیلی بیشتری است.

5- پرونده جواد لاریجانی: پرونده دریافت زمین محمدجواد لاریجانی دو بار، یک بار در زمان آیت‌الله شاهرودی و یک بار هم در زمان آیت‌الله آملی بررسی شده و در هر دو بار، بدون وقوع جرم، مختومه شده است.

6- مسئولان متخلف:قوه قضائیه عوامل اصلی و مؤثر در تخلفات بانک مرکزی اعم از معاون، مدیرکل حراست و دیگر را دستگیر کرده و حداقل 9 نفر بازداشت و 5 نفر تحت تعقیب هستند.

7- ظریف و ادعای پولشویی:اظهارات ظریف از نظر شخص بنده، غلط بوده و از طرف یک مقام رسمی مطرح می‌شود که باید توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند، اینجانب نامه نوشته‌ام و گفتم که اثر این جملات از سوی ایشان است، توضیحات و اسناد وی اخذ گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید