رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه آغاز شد

    کد خبر :420374

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهرچای ،مهاباد و زولا به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 98-1397 خبر داد.

به‌گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،کیومرث دانشجو با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملیات رهاسازی آب از سدهای شهرچای و زولا هر کدام با دبی 15 مترمکعب در ثانیه و سد مهاباد نیز با دبی 20 مترمکب در ثانیه از 26 آبان ماه سال جاری آغاز شد.
وی افزود: بر اساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران رهاسازی آب از سد شهرچای تا سقف 24 میلیون مترمکعب و از سد زولا تا سقف 40 میلیون و نیز از سد مهاباد تا سقف 28 میلیون مترمکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت.

دانشجو یادآور شد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سدها و رودخانه‌های مذکور تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از اهالی و ساکنان منطقه درخواست می‌شود با رعایت دقیق نکات ایمنی، در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه مربوطه خودداری کنند و برای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت آب در طول مسیر خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید