برگزیت موضوعی بزرگ و مهم برای اروپا است

    کد خبر :420348

صدراعظم اتریش در گفتگویی با اشاره به اهمیت برگزیت برای اروپا از عدم رایزنی های بیشتر در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفت.

«سباستین کورتز» صدراعظم اتریش در گفتگو با روزنامه دی پرسه در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: مسیر تحقق قرارداد برگزیت بسیار روشن بوده و درباره آن به خوبی برنامه ریزی صورت گرفته است. من نسبت به توافق اخیر میان نخست وزیر انگلیس و کمیسیون اروپا ابراز خرسندی می کنم.

صدراعظم اتریش با اشاره به نشست هفته آینده رهبران اتحادیه اروپا درباره پیش نویس قرارداد برگزیت گفت: بهتر است به مذاکراتی که تاکنون درخصوص برگزیت صورت گرفته، بسنده کنیم. در شرایط کنونی اروپا باید توان و تلاش خود را بر انتخابات آتی متمرکز کنیم.

کورتز در ادامه با انتقاد از برخی سیاستمداران انگلیسی خاطر نشان کرد: این موضوع که برخی از سیاستمداران انگلیسی در صدد سنگ اندازی در مسیر اجرایی شدن برگزیت هستند کمی نگران کننده به نظر می رسد، زیرا آنها با این خط مشی خو دانسته یا نادانسته صدمات زیادی بر پیکره اتحادیه اروپا وارد می کنند.

به گزارش مهر، وی که معتقد است برگزیت تبعات منفی برای اقتصاد انگلیس به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: دولت انگلیس هرچقدر هم سعی در حفظ مناسبات خود با اتحادیه اروپا داشته باشد، دیگر نمی توانند همانند یک عضو برای این اتحادیه محسوب شود.

کورتز با مهم خواندن موضوع برگزیت برای اتحادیه اروپا اظهار داشت: برگزیت تصمیمی است که از سوی شهروندان انگلیسی اتخاذ شده و ما نمی توانیم در آن دخالت کنیم. امیدوارم اجرایی شدن این قرارداد دور از هر سختی محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید