جانمایی جرثقیل و کیسه‌های شن و نمک در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر

    کد خبر :420293

فرمانده پلیس راه کشور از کاهش 3.4 درصدی تصادفات در طرح ویژه اربعین امسال خبر داد و گفت در طرح زمستانی امسال جرثقیل و کیسه‌های شن و نمک در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر جانمایی می‌شود.

سردار محمدحسین حمیدی در کمیته ویژه بررسی طرح زمستانی امسال که در شهرک آزمایش برگزار شد، به آمارهایی از طرح اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته در یک مقطع زمانی 182 هزار دستگاه خودرو از یک مسیر عبور کردند که این آمار در همان مقطع و مسیر به 330 هزار نفر در سال جاری رسید که افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از 1400 دستگاه اتوبوس فعال بود که این آمار در سال جاری به بیش از 2400 دستگاه اتوبوس رسید.

وی با بیان اینکه دست‌کم 110 هزار دستگاه خودروی سواری نیز در پارکینگ‌های مهران مستقر شدند گفت: این امکانات و خدمات در شرایط جوی نامناسب انجام شد که خوشبختانه رکورد خوبی است.

به گفته فرمانده پلیس راه کشور، در مجموع با اقدامات انجام شده، تصادفات و حوادث رانندگی در طرح ویژه اربعین امسال در مقایسه با پارسال 3.4 درصد کاهش داشت.

وی به طرح زمستانی پلیس نیز اشاره کرد و گفت: امسال پیش‌بینی کرده‌ایم تا جرثقیل‌هایی در گردنه‌های برف‌گیر مستقر شوند. همچنین لازم است که کیسه‌های شن و نمک نیز در محورها و جاده‌ها تعبیه شود تا شاهد لغزندگی مسیرها نباشیم.

به گزارش ایسنا، سردار حمیدی از تمامی دستگاه‌ها خواست که تا پیش از شروع طرح، آمادگی و توان خود را افزایش داده تا خدمات بهتری به مسافران در طرح زمستانه ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید