رشد پاسخ مثبت به استعلامات محیط زیستی در استان تهران

    کد خبر :420253

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از افزایش میزان پاسخ به استعلامات واصله به این اداره کل در شش ماهه اول سال ۹۷ و روند رو به رشد پاسخ مثبت به این استعلامات خبر داد.

مهرداد کتال محسنی گفت: در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۰۱۸ استعلام محیط زیستی به این اداره کل واصل شده که از این بین با ۷۱۵ مورد موافقت، ۲۷۸ مورد مخالفت و ۲۵ استعلام نیز کماکان در دست بررسی است.

معاون فنی محیط زیست استان تهران ادامه داد: برابر ارزیابی صورت گرفته طی سال‌های ۹۲ تا پایان سال ۹۵ از مجموع تعداد استعلام‌های واصله درباره صدور مجوزهای زیست‌محیطی، پروانه بهره‌برداری، احداث، افزایش ظرفیت تولید تقریبا با حدود ۴۱ درصد از این استعلام‌ها از سوی محیط زیست مخالفت شده و ۵۹ درصد مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و سازمان‌های صادرکننده جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و متولیان شهرک‌های صنعتی و متولیان اقتصادی و توسعه‌ای نظیر استانداری، خانه صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و هماهنگی‌های به‌ عمل آمده با سازمان حفاظت محیط زیست جهت اصلاح قوانین، ضوابط و مقررات به‌ منظور رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری در سال حمایت از کالای ایرانی و توجه به تولید و اشتغال، متوسط تعداد مخالفت‌ها در سال‌های ۹۶ تا اواخر مهر ۹۷ از ۴۱ درصد چهارساله گذشته به ۲۷ درصد تقلیل و تعداد موافقت‌ها از ۵۹ درصد به ۷۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

کتال محسنی با اشاره به اینکه تمامی مجوزهای صادر شده در چارچوب قوانین و مقررات حاکمه بوده است، اظهار کرد: در همین دوره زمانی به‌طور متوسط در سطح کشور پاسخ ۱۷ درصد استعلام‌های واصله به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها مخالفت و ۸۳ درصد موافقت بوده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه علت اختلاف مخالفت‌های صادره در استان تهران به کل کشوری به علت ممنوعیت استقرار غالب فعالیت‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و محدودیت توسعه و بارگذاری‌های جدید در این استان بود، تصریح کرد: تعداد استعلام‌های واصله به این اداره کل در شش ماهه اول سال۹۷ معادل کل سال ۹۶ بوده و علی رغم افزایش دو برابری استعلامات واصله، مدت زمان پاسخگویی به این استعلامات نیز از متوسط سه ماه در ابتدای سال ۹۶ به کمتر از سه هفته در سال ۹۷ تقلیل یافته است.

به گزارش ایسنا کتال محسنی در ادامه گفت: این آمار بیانگر این است که می‌توان به رفع موانع تولید و هموارسازی مسیر اشتغال در کشور با رعایت الزامات زیست محیطی، نگاه جدید و رو به جلویی داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تا این روند و این نگاه با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌ها علیه نظام و مردم و ضرورت توجه به امر تولید و اشتغال، مطابق با اهداف توسعه پایدار و کمک به اقتصاد کشور ادامه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید