آمریکا: تا صلح با طالبان فاصله زیادی داریم

    کد خبر :420126

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‎گوید نشانه‏‌ای از شکست طالبان وجود ندارد و تا حصول صلح در افغانستان فاصله زیادی است.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌ان، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید حقیقت امر آن است که طالبان افغانستان رو به شکست نیست و تا بازگرداندن صلح به این کشور بحران‌زده راه زیادی در پیش است.

وی افزود: یک سال پیش از واژه بن‌بست درباره افغانستان صحبت کردیم و این وضعیت همچنان برقرار است.

دانفورد همچنین مدعی شد اگرچه راه‌حل نظامی برای رفع بحران کافی نیست، آمریکا و ناتو به دنبال افزایش فشار نظامی، سیاسی و اقتصادی برای واداشتن طالبان به مذاکره در راستای حصول راه‌حل سیاسی هستند.

وی همچنین مدعی شد طالبان می‌داند که در برخی موارد باید راه آشتی را در پیش بگیرد و کلید موفقیت در توسل جستن به انواع فشارها برای ترغیب طالبان به مذاکره است.

دانفورد در عین حال که انتخابات اخیر افغانستان را موفقیت‌آمیز عنوان کرد؛ افزود: تا مقطعی که بگوییم به صلح با طالبان رسیدیم، فاصله زیادی داریم.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه راهبرد اعمال فشار نظامی، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را افزایش داده و به ۱۴ هزار نفر رساند.

این درحالی است که آمریکا اوایل ماه میلادی جاری گزارشی منتشر کرد که حاکی از قدرت‌یابی طالبان طی ۳ سال گذشته است تا آنجا که دولت کابل درحال حاضر کنترل ۵۶ درصد از کشور را در اختیار دارد که در مقایسه با ۷۲ درصد سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید