ترزا می: هیچ جایگزینی برای توافق برگزیت وجود ندارد

    کد خبر :420098

نخست‎وزیر انگلیس به پارلمان این کشور در خصوص مخالفت با توافق برگزیت هشدار داد و گفت طرح پیشنهادی وی تنها راه مذاکره با اتحادیه اروپا است.

به گزارش مهر، ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در یادداشتی که در روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شد، اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای توافق برگزیتی که اوایل هفته جاری میلادی ارائه شد، وجود ندارد.

این درحالی است که برخی وزرای کابینه وی خواهان باز مذاکره پیرامون توافق به‌ دست‌ آمده هستند.

می در ‌این ‌رابطه نوشت: هیچ طرح جایگزینی روی میز مذاکره نیست. رویکرد متفاوتی که بتوان با اتخاد آن با اتحادیه اروپا مذاکره کرد، وجود ندارد. چنانچه اعضای پارلمان با این توافق مخالفت کنند، به پله اول باز خواهیم گشت و این به‌ منزله تفرقه بیشتر، عدم قطعیت بیشتر و ناکامی در تعهدپذیری در قبال رای مردم انگلیس خواهد بود.

چهارشنبه گذشته، تنها ساعاتی بعد از آنکه وزرای بلندپایه کابینه لندن با نسخه ارائه شده از توافق برگزیت موافقت کردند؛ «دومینیک راب» وزیر امور برگزیت استعفا داد.

دیگر صاحبنظران نیز درخصوص مخالفت احتمالی پارلمان با این توافقنامه هشدار دادند. حامیان برگزیت می‌گویند توافق پیشنهادی برای مدتی نامعلوم مانع از قطع وابستگی لندن به بروکسل شده و انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید