عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت

    کد خبر :420004

با برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر، اکنون بازارهای بین المللی توجه اصلی خود را بر روی انتشار آمارهای مهم اقتصادی در کشورهای مختلف و همین طور روند نوسانات ارزش دلار معطوف خواهد کرد.

به گزارش کیتکو نیوز، تازه ترین تحلیل موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی در کشورهای مختلف و نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت طلا، موسسه تی دی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: با برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر، اکنون بازارهای بین المللی توجه اصلی خود را بر روی انتشار آمارهای مهم اقتصادی در کشورهای مختلف و همین طور روند نوسانات ارزش دلار معطوف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش موسسه تی دی اس افزود: در کوتاه مدت این 2 عامل مهمترین و بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نتایج نشست اخیر فدرال رزرو نشان می دهد که سیاستگذاران پولی آمریکا همچنان قصد دارند روند افزایش نرخ بهره را طی ماه های آینده ادامه دهند. این مساله می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.

از سوی دیگر نگرانی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی چین نیز می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود. نگرانی درباره اوضاع اقتصادی جهان نیز می تواند به ضرر قیمت و تقاضای جهانی نفت باشد.

تقویت دلار آمریکا موجب شکستن سطح حمایتی قیمت طلا خواهد شد

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوئیس نسبت به شکسته شدن سطح حمایتی 1200 دلاری برای هر اونس طلا هشدار داده است.

به گزارش اسکراپ رجیستر، موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: اگر روند صعودی ارزش دلار آمریکا ادامه پیدا کند، طلا قادر به حفظ سطح حمایتی 1205 دلاری و سپس 1200 دلاری نخواهد بود.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار در ماه های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده است. شاخص ارزش دلار دوشنبه به بالاترین سطح خود در 16 ماه اخیر رسیده است.

به نظر می رسد لحن بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی داشته است. این مساله فشار زیادی را بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا وارد کرده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر طلا نتواند سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند به زودی تا سطح حمایتی 1195 و سپس 1180 دلاری کاهش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان قرار خواهد داشت.

طلا روزهای سختی را در پیش رو خواهد داشت

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در روزهای آینده با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، کوین گرادی رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز ضمن اشاره به کاهش مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: تصور می کنم قیمت طلا در روزهای آینده نیز روندی نزولی داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: طلا کار سختی در پیش دارد تا افزایش قیمت در روزهای گذشته را حفظ کند. در شرایط کنونی بعید می دانم سرمایه گذاران تمایل چندانی برای خرید طلا داشته باشند. اگر طلا بتواند بار دیگر بالاتر از 1213 دلار تثبیت شود، سرمایه گذاران بیشتری برای خرید اقدام خواهند کرد.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز نیز گفت: طلا پس از انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا در حالت دفاعی قرار گرفته است. به نظر می رسد لحن بیانیه فدرال رزرو همچنان تند و در حمایت از افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده بوده است. این مساله به نفع دلار و به ضرر قیمت طلا بوده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده سطح حمایتی 1200 دلاری را نیز بشکند و وارد کانال 1100 دلاری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید