اولین اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز سیتارو در آلمان عملیاتی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۹:۰۸
    کد خبر :419932

دایملر اعلام کرد اولین اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز با نام eCitaro برای ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در هامبورگ، تحویل داده شده است.

اولین اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز (Mercedes-Benz) هم‌اکنون آماده است تا وارد خیابان‌های شهر هامبورگ آلمان شود. دایملر (daimler) به‌تازگی اعلام کرد که ناوگانی متشکل از ۲۰ اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز eCitaro به شرکت هاخبان (Hochbahn) تحویل داده شد؛ هاخبان یکی از شرکت‌های فعال در عرصه حمل‌ونقل عمومی در شهرهای آلمان است.

اتوبوس برقی مرسدس بنز eCitaro اولین بار در شهریور ماه به نمایش گذاشته شد و دارای ظرفیت باتری ۲۴۳ کیلووات ساعت است که انرژی خود را از دو موتور الکتریکی دریافت می‌کند. ظرفیت ترابری این اتوبوس الکتریکی به حدود هفت تن یا تقریباً ۸۸ مسافر به‌صورت همزمان می‌رسد و شعاع حرکتی آن در شرایط ایده‌آل رانندگی، ۲۵۰ کیلومتر اعلام شده است. هرچند که دایملر می‌گوید که در شرایط معمولی این اتوبوس برقی می‌تواند به‌راحتی به شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتر برسد.

اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز eCitaro پس از ارائه خدمات شهری، برای شارژ باتری باید به ایستگاه مرکزی منتقل شود. دایملر همچنین افزود که مدل فعلی eCitaro حدود ۳۰ درصد از نیازهای اپراتورهای حمل‌ونقل را پوشش می‌دهد؛ اما نسل دوم eCitaro در آینده ۵۰ درصد این نیازها را پوشش خواهد داد.

شرکت هاخبان ۲۰ اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز eCitaro از دایملر سفارش داده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، فقط اتوبوس‌های بدون آلایندگی خریداری کند. این شرکت حمل‌ونقل عمومی آلمانی هم‌اکنون ۱،۰۰۰ اتوبوس فعال در ۱۱ خط آلمان دارد. طبیعتاً دایملر هم قصد دارد خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید اتوبوس برقی و بدون آلایندگی در اروپا تبدیل کند.

مرسدس بنز Citaro یکی از پرفروش‌ترین اتوبوس‌های شهری اروپا است و چند سایت تولید مشترک در سراسر این قاره دارد. گروه دایملر، همچنین اتوبوس‌های تمام دیزل سیتارو (Citaro)، مدل هیبریدی سیتارو (Citaro hybrid) و مدل NGT سیتارو را با پیشرانه بنزینی به فروش می‌رساند.

مرسدس بنز در آینده اتوبوس برقی مجهز به پیل سوختی (Fuel Cell) نیز تولید خواهد کرد تا زمان شارژ باتری را کاهش دهد. این شرکت تجربه بسیار خوبی در زمینه پیل سوختی دارد و مدتی پیش از نخستین خودروی هیبریدی پیل سوختی هیدروژنی-الکتریکی خود با نام GLC F-cell رونمایی کرد. دایملر همچنین کامیون برقی خود را از طریق برند فرایت‌لاینر (Freightliner) راه‌اندازی کرده است.

اتوبوس الکتریکی مرسدس بنز eCitaro یکی از ایده‌های حمل‌ونقل آینده‌دار به نظر می‌رسد که دایملر امیدوار است آن را گسترش دهد. غول خودروسازی آلمان و شهرداری هامبورگ قبلاً یادداشت تفاهمی برای اجرای سیستم حمل‌ونقل الکتریکی در انواع مختلف تا سال ۲۰۲۰ امضا کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید