حکومت سلمان یک هفته ای می شود/ باز شدن پای برادر بن سلمان به پرونده خاشقجی

    کد خبر :419801

درحالی که سازمان جاسوسی آمریکا محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی معرفی کرده است برخی از اسناد پای فرزند دوم سلمان را هم به این پرونده قتل باز کرده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد با وزیر خارجه اش و مسئولین سازمان سیا در خصوص نقش بن سلمان در قتل خاشقجی دیدار و گفتگو خواهد کرد این در حالی است که خلال یک ماه گذشته رییس جمهور امریکا اعضای دولتش را مکلف کرده بود راجع به این مساله اظهار نظر نکنند. به نظر می رسد حجم اسنادی که امریت بن سلمان در قتل خاشقجی را نشان می دهد به قدری است که ترامپ چاره ای جز قبول آنها و البته تلاش برای یافتن راهی میانه برای خارج کردن بن سلمان از این رسوایی پیش رو ندارد.

با بازشدن پای فرزند دوم سلمان یعنی خالد (که سفیر عربستان در آمریکا است) به این پرونده کار ترامپ در تبرئه امران قتل خاشقجی بیش از گذشته دشوار و پیچیده شده است. خالد نمی تواند تماس تلفنی با خاشقجی و دعوت او به کنسولگری را با هماهنگی برادر انجام نداده باشد و این یعنی مباشرت خالد در قتل خاشقجی در کنار بن سلمان. دیدگاه بن سلمان ترامپ به دلیل نقش آفرینی او در کنترل بازار نفت از یک سو و اصرار بر عملیاتی کردن پروژه “معامله ترامپ” در سایه همکاری سعودی محکوم و مجبور است که ردپای بن سلمان را از پرونده قتل پاک کند این در حالی است که ترامپ اینک و در سایه اثبات نقش خالد در این پرونده بیش از گذشته می تواند کنترل حکومت سلمانیزه شده عربستان را در دست داشته باشد و نگاه های افزون طلبانه خود را بر آن ها دیکته کند. ترامپ گفته بود حکومت سلمانی بدون آمریکا فقط دو هفته دوام خواهد داشت اما انگار باید این روزها دو هفته را به یک هفته تقلیل دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید