گرمخانه مردان در کرج فعلا تعطیل است

    کد خبر :419788

ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: در حال حاضر گرمخانه آقایان به دلیل انجام برخی تعمیرات از جمله اصلاح شبکه فاضلاب تعطیل است و پیش‌بینی می‌شود تا 30 آبان شروع به کار کند.

جواد غلامی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری کرج در قالب یک گرمخانه مختص بانوان ( واقع در پارک شهید چمران) و یک گرمخانه مخصوص آقایان ( واقع در شاه عباسی) به کارتن خواب‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت این گرمخانه‌ها ادامه داد: گرمخانه بانوان 60 نفر و گرمخانه آقایان نیز 80 نفر ظرفیت دارد البته ظرفیت این گرمخانه‌ها در روزهای بحرانی مثل زمان بارندگی شدید، افزایش می‌یابد.

وی افزود: ساعت کار این گرمخانه‌ها از ساعت پنج عصر تا هشت صبح است البته در زمانی که هوا بسیار سرد است در طول روز نیز میزبان مددجویان هستیم.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت این مراکز توضیح داد: گرمخانه بانوان به دلیل شرایط خاص مراجعه کنندگان در طول سال باز است ولی فعالیت گرمخانه مردان اغلب با شروع آخرین ماه پاییز آغاز می‌شود. در حال حاضر گرمخانه آقایان به دلیل انجام برخی تعمیرات از جمله اصلاح شبکه فاضلاب تعطیل است و پیش‌بینی می‌شود تا 30 آبان شروع به کار کند.

غلامی گفت: قرارداد گرمخانه مردان به پایان رسیده بود و با تمدید مجدد آن آماده پذیرش مددجویانی هستیم که در فصل سرما جایی برای خواب ندارند.

وی با اشاره به امکاناتی که در اختیار مراجعه کنندگان گرمخانه‌های کرج قرار می‌گیرد، توضیح داد: یک وعده شام گرم، یک وعده صبحانه، لحاف و متکای تمیز، لباس زیر، لباس خواب و وسایل استحمام از جمله خدماتی است که به مراجعین داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت افرایش تعداد گرمخانه‌های کرج ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جمعیتی و مهاجرپذیری بالای کرج باید سه‌گرمخانه 90 نفره یا چهار گرمخانه 75 نفر دیگر در کرج احداث شود.

پیش از این اصغر نصیری، جانشین معاون خدمات شهری شهرداری‌ کرج‌ با بیان این‌که کرج به چهار گرمخانه نیاز دارد، گفته بود: هم‌اکنون دو گرمخانه در کرج وجود دارد که یکی مختص مردان است و دیگری به زنان آسیب‌دیده و کارتن‌خواب خدمات‌رسانی می‌کند. گرمخانه مردان‌کرج در شاه عباسی است و گرمخانه زنان نیز چندی پیش در ملارد راه‌اندازی شده است.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری‌ کرج‌ با توضیح امکانات گرمخانه زنان افزوده این مرکز دارای حیاط، دو سالن، دو اتاق بزرگ برای پذیرایی و اتاق جداگانه برای پذیرش بانوان است و امکانات کاملی هم مانند تخت، پتو، فضای مناسب برای استحمام، استراحت دارد و وعده صبحانه و شام‌گرم در این مکان سرو می‌شود.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان این‌که این‌ گرمخانه از ساعت 17 تا هشت صبح روز بعد بانوان آسیب‌دیده اجتماعی را اسکان می‌دهد، توضیح داده، حتی در روزهای سرد هم افراد می‌توانند در این گرمخانه حضور داشته باشند. مددکار اجتماعی و پزشک دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این مکان به بانوان آسیب‌دیده اجتماعی خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

این مسئول افزود: وجود امکانات بهداشتی و پزشکی در این گرمخانه می‌تواند از انتقال انواع بیماری‌ها به جامعه جلوگیری کند.

نصیری با اشاره به ظرفیت‌های این گرمخانه‌ها توضیح داد: گرمخانه مردان هم‌اکنون 80 نفر ظرفیت و گرمخانه زنان نیز 60 نفر ظرفیت دارد. در شرایط فعلی این دو گرمخانه پاسخگوی نیاز آسیب‌دیده‌های شهرستان نیست و به‌نظر می‌رسد باید دو گرمخانه دیگر در کرج راه‌اندازی شود. وجود کارتن‌خواب‌ها در کرج هم از لحاظ روانی برای شهروندان آثار سوئی به‌دنبال دارد و هم سیمای شهری را به هم می‌ریزد.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری ‌کرج‌ یادآور شد: بدون شک با ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها باز آمار جرم شهرستان نیز به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید