عبور تعداد کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا از مرز ۱۴۰۰۰ نفر

    کد خبر :419681

تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاه‌های آمریکا به سر می‌برند، برای اولین بار از مرز ۱۴۰۰۰ نفر فراتر رفت.
به گزارش بازتاب به نقل از سانفرانسیسکو کرونیکل، با ادامه سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاه‌های این کشور به سر می‌برند برای نخستین بار از مرز ۱۴۰۰۰ نفر هم فراتر رفته است.

بر اساس اعلام منابع آگاه دولتی، تعداد کودکان مهاجر غیرقانونی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی در روز جمعه به ۱۴۰۵۶ نفر افزایش یافت. سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی هم این رقم را تأیید کرد.

مسئله کودکان مهاجر از چند ماه گذشته یعنی زمانی که دونالد ترامپ با سیاست‌های خود اقدام به جدا کردن هزاران نفر از آن‌ها از خانواده‌هایشان در مرز‌ها کرد، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. با وجود اینکه تعداد زیادی از این کودکان مهاجر به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند؛ اما تعداد کل کودکانی که در بازداشت به سر می‌برند همچنان در حال افزایش است. علت آن هم این است که کودکان مهاجر مدت زمان بیشتری را در بازداشتگاه‌ها می‌گذرانند. زیرا وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا با سازمان مهاجرت و گمرک کشور به توافق رسیده است تا درباره سابقه این مهاجران بررسی‌هایی را انجام دهد و سپس آن‌ها را آزاد کند.

دونالد ترامپ به دلیل به کار بردن سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن هزاران کودک از خانواده هایشان در مرز‌های جنوبی کشور بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. در پی گسترش اعتراض‌ها به این سیاست، دونالد ترامپ در ماه ژوئن سال جاری میلادی دستور توقف این رویه را صادر کرد و گفت که از این پس مهاجران می‌توانند به همراه کودکانشان بازداشت شوند.

این درحالی است که هم اکنون هم کاروان مهاجران از آمریکای مرکزی به سمت آمریکا حرکت کرده و این مسئله دونالد ترامپ را خشمگین کرده است. ترامپ هفته گذشته دستور استقرار هزاران سرباز را در مرز جنوبی آمریکا صادر و قانونی را به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور امضا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید