باید برای حضور ماندگار در روسیه برنامه‌ریزی کنیم

    کد خبر :419559

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، دهمین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷­ به ریاست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور اعضاء با موضوع بررسی راهکارهای توسعه صادرات به استان‌های روسیه برگزار شد.

در این نشست، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به ارائۀ گزارشی مقدماتی از طرح‌های پیش بینی شده پرداخت و سپس حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را نسبت به مسائل مرتبط بیان کردند.

در ادامه، خسروتاج در جمع‌بندی موارد مطرح شده، بررسی مشکلات و توسعه روابط بانکی با زمان‌بندی مناسب، ارائه گزارشهای ­منظم و اطلاع رسانی به مقامات سیاسی کشورمان در خصوص موضوعات پیش رو با توجه به تحریم های جدید امریکا را از ملزومات حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد و بر اهمیت ایجاد مراکز تجاری و پایگاه های اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم­ حمایت از انجام پروژه های مطالعاتی مبتنی بر شناخت بازارهای مهم صادراتی افزود: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه ریزی هستیم.

خسروتاج همچنین توجه بیش از پیش به جایگاه و نقش صندوق ضمانت صادرات، بررسی زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعتی و در نظر گرفتن جایگاه بخش خصوصی روسیه در توسعه روابط تجاری دو کشور مهم برشمرد و گفت: تصمیم ها در خصوص ممنوعیت های صادراتی و وارداتی و تعریف بسته ای در بحث تسهیلات و مشوق های صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، از ۸۵ واحد تقسیمات کشوری روسیه، ایران تنها­ به ۴۵ استان این کشور صادرات انجام می دهد که مسکو بیشترین سهم را دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید