توشاک بهترین اخراجی، تقوی بهترین جایگزین/فولاد از تغییرات ضرر کرد

  • ورزشی
  • شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۰۵
    کد خبر :419383

با کنار رفتن امید نمازی از جمع مربیان لیگ برتر، تعداد مربیان استعفا داده یا برکنار شده از این مسابقات در هفته دوازدهم به عدد ۵ رسید که برخی از این تغییرات به نفع تیم‌ها بوده است.

خداداد عزیزی اولین فردی بود که از اتوبوس سرمربیان لیگ برتر در فصل هجدهم پیاده شد. زمان خداحافظی خداداد که از ابتدا هم به نظر می رسید مستاجر این باشگاه است خیلی زود فرا رسید و سرخ پوشان شهر رشت تنها ۳ بار حضور با خداداد در لیگ برتر را تجربه کردند.

* عزیزی اولین و ضعیف ترین مربی اخراجی
عزیزی با ۳ بار نشستن روی نیمکت داغ سپیدرود، ۲ شکست و یک مساوی در کارنامه اش ثبت کرد و با کسب تنها یک امتیاز از این تیم جدا شد. این اتفاق در حالی افتاد که تیم سپیدرود با خداداد در رده آخر جدول قرار داشت. خداداد عزیزی با میانگین ۰/۳ امتیاز به ازای هر بازی، ضعیف ترین عملکرد را در بین مربیان اخراجی لیگ برتر به خود اختصاص داد.

* کریمی بدون پیروزی از ماشین پیاده شد
فیروز کریمی دومین مربی ای بود که لیگ برتر را ترک کرد تا یکی از دستیاران و شاگردان گذشته اش جایگزین وی شود. کریمی هم تنها در ۵ هفته نخست میهمان نیمکت ماشین سازی بود و عملکرد وی در این مدت چنگی به دل نزد. ۴ مساوی و یک شکست همه آنچیزی بود که کریمی در ماشین سازی به دست آورد.

سرمربی کهنه کار فوتبال ایران زمانی نیمکت ماشین سازی را به جانشین خود تحویل داد که تیمش در رده سیزدهم جدول قرار داشت.

* هواداران باعث جدایی پورموسوی شدند
یکی از عجیب ترین برکناری ها در فصل هجدهم به برکناری پورموسوی از فولاد باز می گردد. نتایج فولاد و پورموسوی چندان دور از منطق نبود. وی ۶ هفته هدایت سرخ پوشان اهوازی را بر عهده داشت که در این ۶ بازی ۸ امتیاز به دست آورده بود و تیمش در رده دهم جدول بود.

اصلی ترین دلیل برکناری پورموسوی از تیم فولاد نارضایتی هواداران از وی بود. هوادارانی که هرگز و حتی در روزهای پیروزی فولاد هم رابطه خوبی با سرمربی شان نداشتند و اصولا رضایت و عدم رضایت آنها از پورموسوی ارتباطی به نتایج فولاد نداشت.

* اولین خارجی برکنار شده
توشاک ایرلندی سرشناس ترین و موفق ترین مربی بود که از هدایت تیمش در لیگ برتر بازماند. این مربی پا به سن گذاشته و حرفه ای بدون کوچکترین حاشیه و حرف و سخنی بعد از آن که فهمید مورد نظر تراکتورسازان نیست از این تیم جدا شد.

جان توشاک اولین و تا اینجای کار تنها مربی خارجی است که در فصل جاری برکنار شده است. این ایرلندی ۶ بازی هدایت سرخ پوشان تبریزی را بر عهده داشت و در این مدت ۹ امتیاز با این تیم گرفت و در حالی کشورمان را ترک کرد که تیمش در رده هفتم قرار داشت. جایگاهی که نسبت به آن زمان خیلی هم بد نبود.

* جدید ترین قربانی
امید نمازی هم همانطور که انتظار می رفت در پایان هفته یازدهم از ذوب آهن جدا شد. نتایج ضعیف نایب قهرمان فصل گذشته اصلی ترین دلیل جدایی وی بود. ذوب آهن و نمازی در حالی قطع همکاری کردند که این تیم اصفهانی در پایان هفته دوازدهم با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است.

ذوب آهنی ها هم پس از جدایی امید نمازی، با علیرضا منصوریان به توافق رسیدند تا از صبح روز پنجشنبه هدایت این تیم به سرمربی پیشین تیم استقلال برسد.

* رشد چشمگیر امتیازات سپیدرود بعد از خداداد
از ۵ تیم سپیدرود، ماشین سازی، فولاد، تراکتورسازی و ذوب آهن، ۴ تیم با مربیان جدید خود نیز هفته‌هایی است که بازی می کنند. تیم سپیدرود که در زمان خداداد عزیزی تنها یک امتیاز از ۳ بازی به دست آورده بود و انتهای جدول بود، در ۹ بازی بعد از خداداد ۹ امتیاز گرفت و یک پله هم در جدول صعود کرد.

مهمتر از صعود یک پله ای سپیدرود، کسب دو پیروزی متوالی در هفته های اخیر است و این که حالا سپیدرودی ها امتیازات شان به تیم های بالایی نزدیک شده و این امکان برای شان پدید آمده که حتی با صعودی چهار پنج رده ای در جدول مواجه شوند.

آنچه مسلم است این است که قطع به یقین شرایط سپیدرود بعد از اخراج خداداد عزیزی تغییر کرد و روند این تیم مثبت شد.

* صعود سه پله ای ماشین بعد از فیروز
ماشین سازی که در زمان هدایت فیروز کریمی با ۴ امتیاز از ۵ بازی در رده سیزدهم جدول بود، حالا با ۱۲ امتیاز به رده نهم جدول رسیده تا این تیم هم بعد از تغییرات روند بهتری به خود بگیرد.

* تراکتور بعد از توشاک مدعی شد
جان توشاک که موفق ترین مربی اخراجی بود، تیمش هم شاهد بیشترین تغییرات مثبت پس از کنار گذاشتن وی بود. تراکتوری ها با توشاک در هفته ششم در رده هفتم بودند اما بعد از توشاک و طی ۶ هفته حالا به رده سوم رسیده و حتی خود را مدعی قهرمانی می دانند.

* فولاد و بدترین جابجایی
تنها تیمی که بعد از اخراجی سرمربی اش روندی به شدت نزولی گرفت، فولاد است. فولاد با پورموسوی در هفته ششم ۸ امتیازی بود و در رده دهم جدول قرار داشتند، اما بعد از پورموسوی در هفته دوازدهم ۱۱ امتیازی است و به رده سیزدهم تنزل پیدا کرده اند. این تیم با سرمربی جدیدش تنها ۳ امتیاز در ۶ بازی گرفته و این می تواند نشانه هایی باشد از تغییرات احتمالی دیگری که در آینده ای نه چندان دور در فولاد شاهد خواهیم بود.

* در انتظار سرنوشت ذوب آهن
حال باید دید که سرنوشت ذوب آهن بعد از برکناری امید نمازی چه خواهد شد و روند امتیاز گیری این تیم با علیرضا منصوریان به چه شکل خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید