تحریم های آمریکا سلامت مردم ایران را نشانه گرفته است

    کد خبر :419260

انجمن علمی رادیولوژی ایران، در محکومیت تحریم ها و اثرات آن بر سلامت و جان مردم، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه انجمن علمی رادیولوژی ایران، آمده است: در روزهای اخیر شاهد اعمال تحریم های گسترده یک جانبه از سوی کشور آمریکا علیه مردم ایران هستیم .

مسئولان آمریکایی ادعا می کنند که این تحریم ها علیه مردم ایران نیست و آسیبی متوجه مردم نمی شود، این در حالی است که مردم عادی و بیماران بیشترین صدمه را از این تحریم ها متحمل می شوند.

انجمن علمی رادیولوژی ایران به عنوان متولی امور تشخیصی بیماران، اثرات واقعی تحریم های موجود را بر جان بیماران جدی می داند و بر خلاف گفته مسئولان آمریکایی اعلام می کند که ادامه تحریم ها با آسیب زدن به روند تشخیصی بیماران موجبات تهدید جانی بیماران خواهد شد.

با اعمال تحریم ها نه تنها تهیه دستگاه های تشخیصی پزشکی نا ممکن شده است، بلکه دسترسی به قطعات یدکی جهت ادامه فعالیت دستگاه های موجود نیز سخت و بعضا غیر ممکن شده است. اکثر حوزه های علمی پزشکی برای تشخیص و حتی درمان بیماران نیاز به بهره گیری مستمر از دستگاههای تشخیصی رادیولوژی هستند و هر گونه اختلال در تهیه دستگاه ها و قطعات آنها تهدید جدی برای جان بیماران است.

این تحریم ها با توصیفات فوق اقدامی غیر انسانی و مغایر با مبانی حقوق بشر است، لذا از تمامی مجامع علمی و نهاد های بین المللی درخواست داریم تا برای جلوگیری از تبعات بیشتر این تحریم ها از تمام ظرفیت و توان خود برای توقف آنها استفاده نمایند.

به گزارش مهر، انجمن رادیولوژی ایران، به مردم ایران این قول را می دهد که در کنار تمهیدات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، از تمام توان تخصصی جامعه متخصصان رادیولوژی برای کاهش اثرات این تحریم های غیر انسانی استفاده خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید