امدادرسانی به ۹استان درگیر سیل و ۵ استان درگیر برف

    کد خبر :419008

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به علت سیل و آب گرفتگی به ۹ استان و برف و کولاک به ۵ استان خبر داد و اقدامات هلال احمر را در این مناطق تشریح کرد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا درباره جزئیات امدادرسانی به استان‌های دچار سیل و آب گرفتگی طی سه روز گذشته اظهار کرد: طی این مدت استان‌های ایلام، اصفهان، بوشهر، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، قم و لرستان درگیر سیل و آب گرفتگی بودند که امدادرسانان هلال احمر با فراهم کردن اسکان اضطراری، اقلام خوراکی و بهداشتی و… به۱۷۰۰ نفر امدادرسانی کردند.۱۷دستگاه چادر، ۵۸۴تخته پتو، ۲۰۰تخته موکت و … از جمله اقلام توزیع شده در این مناطق است.

وی با بیان اینکه به ۴۶ شهر، روستا و منطقه عشایر نشین در این ۹استان امدادرسانی شد، گفت: با توجه به وقوع آبگرفتگی در برخی از این مناطق عملیات تخلیه آب نیز از ۶۴ واحد مسکونی انجام شد، ۹۸ نفر نیز به مکان‌های امن انتقال داده شدند و ۹ نفر نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند همچنین ۱۱دستگاه خودرو نیز دراین میان گرفتار شده بودند که توسط امدادرسانان رهاسازی شدند. این امدادرسانان ۳۳۲ نفر بودند که در قالب ۷۹ تیم در این فعالیت مشارکت کردند.

سلیمی با اشاره به پایان عملیات‌های امدادی در پی بارش برف درپنج استان کشور نیز گفت: طی سه روز گذشته عملیات برف و کولاک در۷ محور و مناطق عشایرنشین استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مرکزی انجام شد که ۱۳۶ نفر در این مناطق امدادرسانی شدند. برای پنج تن از این افراد اسکان اضطراری فراهم شد و سه نفر به مناطق امن انتقال یافتند همچنین ۱۰دستگاه خودرو در میان برف و کولاک گرفتار شدند که با تلاش امدادرسانان رهاسازی شدند. اقلامی مثل پتو و نایلون نیز میان افراد در این مناطق توزیع شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید