خطر گرسنگی حاد در کمین میلیون‌ها نفر در افغانستان

    کد خبر :419005

جنگ، تغییرات اقلیمی و خشکسالی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در افغانستان در معرض خطر قحطی قرار داده و در ۲۰ ولایت این کشور ماه‌هاست که باران نباریده است.

روز گذشته (جمعه) برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) اعلام کرد شمار افرادی که در افغانستان در معرض خطر گرسنگی حاد قرار گرفته‌اند به دست‌کم سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

ساکنان مناطق جنوب شرقی این کشور بیش از همه از پیامدهای خشکسالی و جنگ در عذاب هستند. در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تن از آنان خانه‌های خود را رها کرده و آواره شده‌اند.

به گزارش این نهاد بین‌المللی، مهم‌ترین دلیل این وضعیت خشکسالی است. در ماه‌های گذشته در دست‌کم ۲۰ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان باران نباریده است.

سازمان ملل چند ماه پیش اعلام کرده بود شمار کسانی که در افغانستان امنیت غذایی ندارند به ۱۳ میلیون نفر رسیده‌ است. این سازمان همچنین هشدار داده بود که اگر در این باره چاره‌اندیشی نشود، شمار آوارگان داخلی و افرادی که به خارج پناه می‌برند به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

سرنوشت نامعلوم کمک‌های مالی

به گزارش ایسنا، برنامه جهانی غذای سازمان ملل قرار است تا ماه مارس ۲۰۱۹ حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن از افرادی را که در افغانستان با خطر گرسنگی مواجه هستند، زیر چتر کمک‌های خود قرار دهد. در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار افغان تحت پوشش این نهاد بین‌المللی هستند.

به گزارش دویچه‌وله، پخش عادلانه‌ مواد خوراکی و دارویی بین نیازمندان افغانستان به‌ سانی میسر نخواهد بود. یکی از مهم‌ترین موانع این است که طالبان بخش قابل توجهی از این کشور را کنترل می‌کند. علاوه بر این معلوم نیست که آیا کمک‌های بین‌المللی به دست نیازمندان واقعی برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید