آخرین دستاوردهای سامانه‌های هوشمند پلیمری بررسی می شود

    کد خبر :418981

سیزدهمین دوره سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری با هدف بررسی آخرین دستاوردهای محققان برگزار می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حمید میرزاده دبیر سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوزی پلیمرها (ISPST ۲۰۱۸) با بیان اینکه این سمینار با تمرکز بر علوم و تکنولوژی پلیمرها از سال ۱۳۶۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: ۵ دوره از این سمینار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده و امسال نیز این دانشگاه میزبان ششمین دوره این رویداد خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این سمینار ۲۸ آبان تا اول آذر ماه است، خاطرنشان کرد: سمینار ISPST در دوره‌ های قبل در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شده است.

میرزاده با اشاره به دغدغه‌ های زیست محیطی در جهان، خاطر نشان کرد: بر این اساس در سیزدهمین دوره سمینار علوم و تکنولوژی پلیمرها، موضوع سامانه های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست با عنوان Ecofriendly and smart polymer systems در نظر گرفته شده است.

وی یکی از اهداف اصلی این سمینار را ارائه راه حل‌های علمی و تکنیک‌های کاهش زیان ضایعات پلیمری در اکو سیستم حیاتی دانست و ادامه داد: البته دانشمندان این رشته با حضور دانشجویان خود و نیز صاحب‌نظران صنعت با آخرین تحولات ملی و جهانی در این زمینه مهم علمی و صنعتی آشنا و از دست آوردهای یکدیگر باخبر خواهند شد.

به گفته دبیر این دوره از سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمریها در این دوره حدود ۵۳۶ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۱۲ سخنرانی و ۳۷۷ پوستر ارایه می‌شود ضمن آنکه قرار است کتاب این سمینار توسط ناشر بین المللی Springer/Nature به چاپ برسد.

میرزاده با بیان اینکه۷۰ داور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری مقالات و پوسترها را بر عهده دارند، اظهار کرد: از ۱۰ سخنران کلیدی ۷ نفر خارجی از کشورهای نروژ، کانادا، آلمان، اتریش، پاکستان و عراق و آمریکا هستند.

به گفته وی معرفی مقالات و پوسترهای برتر، قدردانی از پیشکسوتان عرصه علوم و تکنولوژی پلیمرها و بررسی برنامه کنفرانس آتی ۲۰۲۰ را از دیگر برنامه‌های این سمینار عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید