وسترن سنگاپوری رقیب اسکار روی پرده می‌رود

    کد خبر :418942

امسال هم فیلم‌هایی که از کشورهای مختلف به بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان معرفی شده‌اند، رقابت فشرده‌ای برای رسیدن به فهرست نهایی دارند و رونق ویژه‌ای به فصل جوایز و اسکار بخشیده‌اند.

هنر و تجربه به نقل از پلی‌لیست نوشت:در این میان، سنگاپور فیلم متفاوتی با عنوان «پسران بافِلو» را به آکادمی معرفی کرده است که به‌تازگی پیش‌پرده‌اش در فضای مجازی منتشر شده و بر اساس چنین به نظر می‌رسد که فیلم برای اعضای آکادمی می‌تواند جذابیت‌هایی داشته باشد.

خلاصه می‌توان گفت که اکشن و سبک سینمای آسیا در این فیلم از فیلتر ژانر وسترن عبور کرده و اثری متمایز خلق شده است. به عبارت دیگر، هفت‌تیرکشی‌ها، قهرمانان، آدم‌بدها و کلی از استعاره‌های ژانر وسترن در فیلم وجود دارند اما سبک و ظرافت‌های بعضی از بهترین آثار آسیایی اخیر هم در «پسران بافلو» قابل ردیابی است.

داستان درباره سه قهرمان به نام‌های آرانا، جمار و ساوو است که به دهکده کوچک‌شان در اندونزی برمی‌گردند تا انتقام مرگ پدرشان را بگیرند و در برابر فرمانده ون تراک و سربازان هلندی‌اش بایستند. جالب این‌که چنین فیلمی اولین اثر بلند مایک ویلیوئن است که بیش‌تر به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «آدم‌کش حرفه‌ای: مأمور ۴۷» و فیلم بسیار موفق ماه‌های اخیر «آسیایی‌های خرپول» شناخته می‌شود.

«پسران بافلو» از ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی) روی پرده سینماها می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید