بخشدار بخش گوهران بشاگرد مطرح کرد؛

تحصیل ۶۰ دانش‌آموز در شش‌پایه در مدرسه یک کلاسه!

    کد خبر :418822

بخشدار بخش گوهران بشاگرد گفت: در روستاهای محروم شهرستان بشاگرد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل وجود دارد که نیازمند به حل مشکلات و بازگرداند آن‌ها به تحصیل است.

یوسف حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید روزهای گذشته از روستاهای منطقه سرحدی بخش گوهران توضیح داد: در این سفر دو روزه که به همراه مسئولان ادارات شهرستان به شش روستای منطقه سرحدی انجام شد، مردم این منطقه به مشکلات زیادی اشاره کردند که مهم‌ترین آن‌ها در حوزه آموزش و آب بود.

فرسودگی ۵ مدرسه در شش روستای منطقه سرحدی بخش گوهران بشاگرد

بخشدار بخش گوهران بشاگرد بیان کرد: در این بازدیدها که برای بررسی مشکلات مردم صورت گرفت مشاهده شد که مدارس این روستاها قدیمی و فرسوده هستند و نیاز به مرمت و نوسازی دارند تا دانش‌آموزان با شرایط بهتری به ادامه تحصیل بپردازند. دانش‌آموزان شهرستان بشاگرد از مستعدترین دانش‌آموزان استان به‌حساب می‌آیند اما از فضاهای آموزشی مناسبی بهره‌مند نیستد و در برخی از روستاها در شرایط نامناسب در حال درس خواندن هستند.

بخشدار گوهران ادامه داد: اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان و سازمان نوسازی مدارس برای این شهرستان و روستاهای محروم نیز چاره‌اندیشی کرده و با جذب اعتبارات لازم در کنار خیرین برای دانش‌آموزان محروم در روستاهای بشاگرد فضاهای آموزشی مناسبی را فراهم کنند.

تحصیل ۶۰ دانش‌آموز در شش‌پایه تحصیلی در مدرسه یک کلاسه

حسینی بابیان اینکه روستاهای منطقه سرحدی بخش گوهران از نظر فضاهای آموزشی در وضعیت خوبی قرار نداشته‌اند، افزود: در روستای دولت‌آباد یک مدرسه قدیمی یک کلاسه وجود داشت که برای شش‌پایه تحصیلی در نظر گرفته‌شده بود و در این کلاس ۶۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

بخشدار گوهران تصریح کرد: معلمان برای آنکه بتوانند در ساعات تدریس خود به دانش‌آموزان بهتر از ساعات آموزشی استفاده کنند به‌ناچار برخی از این دانش‌آموزان را در یک فضای «کپری» که وضعیت نامناسبی داشته جمع می‌کنند. اکثر فضاهای آموزشی در روستاهای منطقه سرحدی در بخش گوهران فاقد سرویس بهداشتی هستند که برای حل این موضوع نیازمند اقدام جدید است.

تعدادی از دانش‌آموزان روستایی به دلیل فقر از تحصیل محروم مانده‌اند

بخشدار گوهران با ادامه این مطلب که فقر و بی توجهی برخی از والدین سبب شده است تا برخی از دانش‌آموزان روستایی نتوانند ادامه تحصیل دهند گفت: در برخی از این روستاها مشاهده شد که تعدادی از دانش‌آموزان روستایی به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده‌ها از ادامه تحصیل محروم مانده‌اند که با شناسایی آن‌ها زمینه ادامه تحصیل این دانش‌آموزان نیز فراهم شد.

حسینی عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با والدین آن‌ها و برخی از نهادهای حمایتی وادارات جهت ادامه تحصیل این دانش‌آموزان بازمانده از هزینه‌های مالی آن‌ها مرتفع شد تا دانش‌آموزان بتوانند از همان مقطعی که ترک تحصیل‌کرده‌اند، ادامه تحصیل خود را آغاز کنند.

بخشدار گوهران بیان کرد: اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بشاگرد در سطح روستاهای، بازرسان خود را اعزام کند تا دانش‌آموزانی که از تحصیل بازمانده‌اند را شناسایی و زمینه ادامه تحصیل آن‌ها فراهم شود.

نهادهای حمایتی معلولین و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش را حمایت کنند

حسینی گفت:حمایت از خانواده‌های نیازمند و معلولین باید توسط نهادهای حمایتی در شهرستان به‌خوبی صورت گیرد تا افرادی که نیازمند به حمایت از نهادهای حمایتی هستند محروم نباشند.

بخشدار گوهران با گلایه از خدمات‌دهی نهادهای حمایتی به مددجویان و معلولین در روستاهای بشاگرد گفت: این دستگاه‌ها در جهت عدم ساخت مسکن به مدد جویان و تحت پوشش بردن معلولین که شرایط لازم را دارند هرچه زودتر برای شناسایی و موردحمایت قرار دادن آن‌ها اقدام کنند.

ثبت‌احوال برای شناسایی افراد بدون شناسنامه ده گردش را انجام دهد

بخشدار گوهران بشاگرد بیان کرد: در برخی از روستاهای بر اساس گزارش‌ها مشاهده‌شده است که برخی از روستائیان یا براثر آتش‌سوزی و یا گم کردن اسناد سجلی خود فاقد شناسنامه هستند که برای حل این منظور ثبت‌احوال شهرستان«ده گردشی» را محور برنامه‌های خود در روستاها برای شناسایی افراد بدون شناسنامه قرار دهد.

حسینی گفت: اداره ثبت‌احوال باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشد تا افرادی که به هر دلیلی فاقد شناسنامه هستند و برای دریافت آن اقدام نکرده‌اند از خدمات اجتماعی و حمایتی محروم نشوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید