جدیدترین اخبار
۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷ اجتماعی کد خبر :41871

چرا هواپیماها در گرمای شدید قادر به پرواز نیستند؟

محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که دلیل اینکه هواپیماها در هوای گرم و مرطوب قادر به پرواز نیستند، رطوبت یا گرمای زیاد هوا نیست بلکه چگالی هوا است.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، هرچه هوا گرمتر باشد، تراکم آن کمتر شده و همین امر کار را برای پرواز هواپیماها مخصوصا جت‌های کوچک سخت می‌کند.

به همین دلیل بسیاری از هواپیماها زمین گیر شده و به پرواز در نمی‌آیند.

هواپیماها برای به پرواز در آمدن و ماندن در آسمان نیاز به یک پیش‌رانش داشته و هوایی که در زیر بال‌های هواپیما به حرکت در می‌آید، همین نقش را ایفا می‌کند.

علت پرواز هواپیماها و ماندن آنها در هوا، حرکت هوا در زیر بال‌های آنها است.

هنگامی که هوا گرم می‌شود، انبساط یافته و بناربراین مولکول‌های کمتری در زیر بال هواپیما وجود خواهند داشت.

وقتی که این نیرو یا پیشرانش کم باشد، نیاز به موارد دیگری مانند طی کردن مسافت زیاد بر روی باند فرودگاه به هنگام پرواز، مسافت زیاد برای فرود و سرعت بالا برای فرود نیز افزایش یافته و روی هم رفته کار را برای پرواز هواپیما سخت می‌کند.

همچنین درجه حرارت بالا به این معناست که هواپیما باید در ارتفاع کمتری پرواز کند.

برای جبران این مشکلات هواپیما به نیروی پیش‌برنده بیشتر و بال‌های بزرگتری نیاز خواهد داشت و احتمالا گیر کردن جت‌های کوچک که قدرت پیشرانش کمتری دارند، در گرما و حرارت بیشتر خواهد شد.

در فرودگاه بین‌المللی دبی و دیگر فرودگاه‌های این منطقه که به آب و هوای گرم عادت دارند، بسیاری از پروازها (اما نه همه) برای غلبه بر مشکل گرما در شب و صبح زود انجام می‌شود. آنها همچنین برای پروازهای طولانی مدت خود به استفاده از هواپیماهای بزرگتر که در گرمای زیاد دارای محدودیت نیستند تمایل دارند.

شرکت‌های هواپیمایی برای غلبه بر مشکل گرما می‌توانند با فروش بلیط کمتر و خالی ماندن صندلی‌های هواپیما و کمتر شدن بار مسافران به سبک‌تر شدن وزن آن کمک کنند. این یک تاکتیک است که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در فینیکس از آن استفاده می‌کنند.

آنها همچنین می توانند مخزن سوخت خود را به طور کامل پر نکنند و سپس در جایی خنک‌تر شروع به سوختگیری مجدد کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • ایران همچنان متحد قدرتمند فلسطین است
  • استقرار هیأت بازرسی در شهرداری
  • صنعت خودروسازی نیاز به تهرانی مقدم ها دارد
  • وزیر جنگ اسرائیل: باید علیه ایران متحد شویم
  • پیچیده شدن ماجرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • گفتگوی آمریکا و چین درباره شرایط پس از سقوط حکومت کره شمالی
  • مغرب؛ تنها کشور عربی که وزیرانش در تظاهرات ضد آمریکایی شرکت کردند
  • دهمین نشست مشترک برجام پایان یافت
  • ظریف: پایان دادن به کابوس جنگ یمن، وظیفه همه ماست
  • لایحه بودجه دستخوش انتقادات کنشگران اجتماعی
  • قدرت صد ساله یک دلار؛ از کفش چرمی تا تِرک موسیقی
  • کلنگ زنی خواننده محبوب در کرمانشاه /عکس
  • تحریم روسیه برترانزیت سایه انداخت/آلترناتیوی برای کریدورشمال-جنوب
  • کنسرت خواننده لهستانی در ایران
  • سی ان ان: پیروزی دمکرات ها در آلاباما، کاخ سفید را لرزاند
  • معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات:نظام اداری ایران دارای شناسنامه خدمات شد
  • روحانی: ایران برای دفاع از قدس آماده همکاری بدون پیش شرط با همه کشورهای اسلامی است
  • شب بی کلام شیلر در تهران!
  • وقتی در بین مقامات،سید حسن خمینی اولین قدم را برای شفافیت مالی برمی دارد!
  • نگهداری هواپیما در حیاط خانه یک تهرانی / عکس
  • حمیدرضا آذرنگ: نیکی کریمی عقده کلوزآپ دارد
  • انهدام باند بزرگ جعل اسکناس در کرمانشاه
  • واردات روغن پالم ۳۶ درصد بیشتر شد
  • افزایش احتمال برخورد نظامی در شمال سوریه با تهدید مستقیم از سوی آنکارا
  • تجمع دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به تصمیم ترامپ
  • تلاش فراکسیون زنان برای افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال با جلب رضایت مراجع تقلید
  • دریاچه صورتی گردشگران را به سوی خود می‌خواند+تصاویر
  • روزنامه ینی شفق ترکیه: اسراییل برای حمله به لبنان آماده می شود
  • ارائه مشوق‌های کمیته امداد برای مهاجرت معکوس مددجویان
  • نقش خیران در کمک به اشتغال معتادان بهبودیافته