میرتاج الدینی: ذائقه سیاسی مردم بر می‌گردد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳
    کد خبر :418295

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما هر 8 سال تا10 سال، یک تغییر ذائقه سیاسی کشور را داریم. الان هم این احتمالش است و پیش‌بینی‌اش وجود دارد چون زمینه‌اش را می بینیم، اما نباید خوش‌بین باشیم.

فصل انتخابات مجلس در مقدمه قرار دارد و جریان های سیاسی در حال خانه تکانی هستند که برو بیاهای انتخاباتی را کلید بزنند اما نکته مهم در جریان اصولگرا عاقبت جمناست که در دوره گذشته بسیار محل انتقاد اصولگرایان بود.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با نامه نیوز درباره آسیب شناسی تصمیم گیری ها و حرکت های تشکیلات جریان اصولگرا گفت: جریان اصولگرا باید گفتمان مشخصی ارائه و با توجه به شرایط جدید خود را بازسازی کند. در گام نخست هم نیروهای این جریان باید از تشتت به انسجام واقعی برسند و از تصمیم انفرادی بپرهیزند.

وی افزود: وقتی با بعضی شخصیت های اصولگرا صحبت می کنیم، از دیدگاه های آنها بر می آید که حرکت انفرادی دارند، در حالیکه تاریخ انقلاب نشان می دهد که نیروهای انقلابی فردی تصمیم نمی گرفتند و جمعی حرکت می کردند. این را به عنوان اصل باید بپذیریم و تصمیمات فردی را کنار بگذاریم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید نیروهای اصولگرا از حالت رکود، سستی و تعلل بیرون آیند و فراتر از انتخابات فکر کنند نه آنکه ایام انتخابات فقط فعال باشند. نگاه انتخاباتی صرف آفتی را پیش می آورد که حاصلش سیاه نمایی در جامعه خواهد بود که ضررش به اصل نظام بر می گردد بنابراین اصولگرایان باید فراتر از انتخابات فکر کنند.

وی افزود: حرکت تشکیلاتی جریان اصولگرا نیز باید با مشارکت همه نخبگان، احزاب و بدنه باشد تا محکمتر در مسیر اهدافش گام بردارد، نه آنکه فقط یک عده فکر کنند و اجرای کارها منحصر به دست آنها باشد، در مجموع باید روی اهداف معینی تمرکز کرد و گفتمان واحدی داشت.

معاون رئیس دولت دهم یادآور شد: احساس یأس هیچ موقع نباید داشته باشیم و نداریم. شرایط دقیقا امروز کشور دارد برمی‌گردد به زمانی که از مجلس هفتم و قبل از آن شوراها، آبادگران در تهران پیروز شدند، بعد دولت نیز تغییر کرد. یعنی ما هر 8 سال تا10 سال، یک تغییر ذائقه سیاسی کشور را داریم. الان هم این احتمالش است و پیش‌بینی‌اش وجود دارد چون زمینه‌اش را می بینیم، اما نباید خوش‌بین باشیم.

میرتاج الدینی تأکید کرد: تشکیلات جمنا را به طور نسبی موفق می دانم، یعنی در اولین قدم موفق عمل کرد، اما نه کامل و صددرصد، بلکه به صورت نسبی عملکردش موفقیت آمیز بود.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: بالاخره تجمیع 16 میلیون رأی و رسیدن به کاندیدای واحد در گذشته اتفاق نیفتاد؛ این‌ها موفقیت‌ها است. در گام جدید علاوه بر ضلع نیروهای انقلابی غیرحزبی، دو ضلع احزاب و کانون‌های تخصصی مثل فرهنگیان، دانشگاهیان، کارگران، انجمن جوانان، اقشار و غیره نیز به آن اضافه می شود که می‌تواند همان شورای عالی را تشکیل دهند. این‌ها می‌آیند مجمع عمومی را شکل می‌دهند، مجامع عمومی دوباره شورای مرکزی را انتخاب می کنند. شورای مرکزی‌ای که مقلد نیست و تصمیم‌گیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید