به این دلایل، گاهی از شریک زندگی‎تان دور شوید

    کد خبر :418173

زمانی که شما وارد یک رابطه عاطفی می شوید، طبیعی ست که دوست داشته باشید تمام وقت تان را با شریک زندگی تان سپری کنید اما باید بدانید که هر یک از ما به زمانی برای تنهایی نیاز داریم. سپری کردن کل روز با شریک زندگی تان نه تنها خوب نیست بلکه می تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

اما منظور از دوری در رابطه عاطفی چیست؟

منظور ما از دوری این نیست که رابطه ای از راه دور داشته باشید یا این که چند روز با طرف مقابل تان صحبت نکنید. البته این دوری نیز فرد به فرد متفاوت است. به عنوان مثال برخی ها دوست دارند که با دوستان خود به سفر بروند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند زمان شان را در تنهایی در خانه سپری کنند..و در این شرایط، شما باید به نیازهای خود و شریک زندگی تان نگاه کنید.

اگر تمام وقت تان را با شریک زندگی تان بگذرانید، به تدریج استقلال تان را از دست می دهید. جدا از آن، به جای این که از زمان با هم بودن تان لذت ببرید، به سادگی از هم آزرده خاطر می شوید. بنابراین اگر هفته ای چند ساعت را به تنهایی برای خود اختصاص ندهید، این روند به تدریج در رابطه شما تاثیری منفی خواهد گذاشت.

در ادامه دلایلی را که به خاطر آن شما باید تنهایی خود را حتی در یک رابطه عاطفی حفظ کنید، برایتان آورده ایم.

دلتنگ هم می شوید

شاید به نظرتان خنده دار آید اما دلتنگی می تواند تاثیر مثبتی بر رابطه تان بگذارد. زمانی که شما از شریک زندگی تان دور می شوید، به او فرصت دلتنگی را می دهید. در نتیجه او برای دیدار دوباره شما هیجان بیشتری خواهد داشت که به تبع در رفتار و رابطه او با شما نیز تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

از لحظات با هم بودن بیشتر لذت می برید

زوج هایی که از هم دورند، سعی می کنند که از زمان های با هم بودن، حداکثر لذت را ببرند و برای تک تک دقایق شان برنامه ریزی کنند. اگر شما همیشه شریک زندگی تان را در کنارتان داشته باشید، این موضوع برایتان کم اهمیت می شود اما اگر سعی کنید که گاهی از هم دور بمانید، قدر لحظات با هم بودن را بیشتر می دانید.

روی خودتان تمرکز خواهید کرد

زوج هایی که بیشتر زمان شان را با طرف مقابل شان می گذرانند، بعد از مدتی خود را فراموش می کنند. آنها تبدیل به افراد وابسته ای می شوند که خود و نیازهایشان را فراموش کرده اند. به این فکر کنید که اگر یک در صد احتمال جدایی از شریک زندگی تان پیش آید، چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟ اگر ما برای خودمان وقت بگذاریم و به نیازها و علاقمندیمان بها دهیم، در واقع رابطه عاطفی مان را بهبود بخشیده ایم. بنابراین گاهی از رابطه عاطفی بیرون بیایید و به خود و نیازهایی که دارید هم نگاهی بیاندازید.

دوستان تان را نگه خواهید داشت

حتما شما هم دوستانی داشته اید که تا وارد یک رابطه عاطفی می شوند، شما را فراموش می کنند، برنامه های بیرون را کنسل می کنند و حتی در گروه های تلگرام هم غیر فعال می شوند. مطمئنا شما این رفتار را نمی پسندید، پس خودتان هم دچارش نشوید.

این که کل زندگی تان را به شریک زندگی تان وابسته کنید و منتظر او باشید که تمام نیازهایتان را برطرف کند، نه تنها روی شما، بلکه روی او نیز فشار زیادی خواهد آورد. بنابراین در هر شرایطی دوستان تان را نگه دارید، می رسد روزی که هیچ تکیه گاهی جز آنان نخواهید داشت.

مراقب رابطه تان خواهید بود

اگر شما هر روز به گل تان آب دهید خشک می شود، رابطه عاطفی نیز به فضایی برای نفس کشیدن نیاز دارد. بنابراین این فرصت را به آن بدهید. به عنوان مثال گاهی با دوستان تان برنامه بگذارید و بدون شریک زندگی تان به سر قرار بروید. در این شرایط او هم فرصت تنهایی پیدا خواهد کرد. همین روند باعث می شود که هم شما و هم طرف مقابل تان برای ارتباطی که با هم دارید، برنامه ریزی کنید و بیشتر مراقب رابطه تان باشید.

اولویت هایتان تغییر خواهد کرد

اگر کل زمان تان را در کنار شریک زندگی تان سپری کنید، موضوعات کوچکی مانند این که او بطری آب را سر می کشد یا کانال تلویزیون را مدام عوض می کند، ناراحت تان می کند. اما اگر گاهی از او دور باشید، متوجه می شوید که این موضوعات اهمیت چندانی ندارند.

شارژ می شوید

همانطور که پدر و مادر گاهی نیاز دارند که به تنهایی و بدون وجود فرزندان شان به بیرون بروند، شما هم باید زمانی را به دور از شریک زندگی تان بگذرانید، این زمان تنهایی شما شما را شارژ می کند. ممکن است فکر کنید که بودن با عشق تان را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید اما اگر فرصت این دوری های کوچک را به خودتان و او دهید، با انرژی بیشتری به سمت عشق تان باز خواهید گشت.

به زندگی تان تعادل می دهد

اگر شادی شما وابسته به شریک زندگی تان است، راه اشتباهی را در پیش گرفته اید. این که شما زمانی را به تنهایی، در کنار دوستان، ورزش یا خرید اختصاص دهید، باعث می شود که زندگی تان تعادل خود را حفظ کند و اگر زندگی تان تعادل داشته باشد، به تبع رابطه عاطفی بهتری را نیز تجربه خواهید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید