توضیحاتی درباره ویدئوی کپی حمید هیراد

    کد خبر :417915

حمید هیراد روی گسل حاشیه است و این‌بار ویدئوی تبلیغاتی او کپی از آب درآمده است.

سلسله حاشیه های حمید هیراد را پایانی نیست. موزیک ویدئوی کوتاه یک دقیقه ای از قطعه جدید “خاتون” که به نوعی تیزر تبلیغی کنسرت جدید او در نمایشگاه های بین المللی تهران بود، کپی یک گروه موسیقی کره ای به نام “BTS” درآمد و با این اتفاق همه تلاش های حمید هیراد برای فراموش شدن حاشیه های قبلی عقیم ماند و باز هم نامش با “سرقت” عجین شد.

به خاطر این اتفاق به سراغ میلاد ابوعلی سازنده تیزر حاشیه ساز آهنگ جدید هیراد رفتیم. او که 29 ساله، متولد تهران و دانش آموخته رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی است، هفت سالی می شود به طور تخصصی عکاسی می کند و دو سال است وارد حوزه ساخت ویدئو شده است.می گوید حمید هیراد از این اتفاق بی خبر است و هجمه های فضای مجازی سوء استفاده از موقعیت فعلی هیراد است. در ادامه این گفت و گو را بخوانید.

حمید هیراد از ویدئوی گروه موسیقی کره ای مطلع بود؟

نه. حمید هیراد و شرکت سفارش دهنده از این موضوع خبری نداشتند. من با توجه به علاقه ای که به موزیک ویدئوهای این گروه معروف کره ای داشتم روی ایده و طرح آن کار کردم. از زمانی که این ویدئو وارد بخش ویژووال (تصویری) شد، یک ماه روی آن کار کردم. بخشی در ساخت ویدئو وجود دارد که مرحله های قبل و بعد آن را نشان می دهد. می خواهم بگویم ایده این گروه را به طور کامل فیلم برداری کردم و ساختم.

به نظرتان این کار کپی برداری نیست؟

این یک کار مرسوم در دنیاست.

این تیزر به طور کامل شبیه ویدئوی گروه BTS بود.

کاملا که نه ولی دو تا پلانش شبیه آن بود و بقیه ویدئو کمی متفاوت بود. در آن ویدئو، فضا رنگ و لعاب تیره و سوررئال داشت اما رنگ فکر من روی ویدئویی که برای هیراد ساختم، عرفانی تر بود.

دلیل کپی کردن این ویدئو چه بود؟

کارهای این گروه کره ای در سراسر دنیا معروف است و من خودم ویدئوهایشان را همیشه پیگیری می کردم . من با این کارم فقط می خواستم نشان بدهم ما هم می توانیم ویدئوهایی با کیفیت در سطح بین المللی بسازیم.

حتما از حاشیه های حمید هیراد باخبرید. فکر نکردید این کار حاشیه جدیدی ایجاد کند؟

در بحث ویدئو ساختن چنین چیزی نبوده چون در تمام دنیا مرسوم است. همه کسانی که تیزر می سازند، ممکن است یک ویدئو را ببینند و ایده آن را با فکر خودشان انجام دهند. این ویدئو به طور کامل فیلم برداری و روی فکت ها و ویژووال هایش کار شده است. من دیدم همه ویدئوها در یک سبک جلو می رود و به کلیشه رسیدیم. برای همین ترجیح دادم این کار را انجام دهم . یعنی عین آن را به طور کامل ساختم.

درباره هزینه ساخت این ویدئو هم بگویید.

با توجه به صحبت های انجام شده با کمپانی، دوست ندارم درباره هزینه ساخت حرفی بزنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید