برگزاری همایش مسئولان گمرگی راه ابریشم با حضور ایران در چین

    کد خبر :41790

همایش مسئولان گمرکی کشورهای عضو طرح جاده ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند – یک راه» با مشارکت ایران و میزبانی شهر گوانگجو در چین آغاز شد.
[برگزاری همایش مسئولان گمرگی راه ابریشم با حضور ایران در چین]

به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که تا روز جمعه دوم تیر ماه در مرکز آموزش گمرک شهر گوانگجو دایر است، بیش از 60 مامور ارشد گمرک از 13 کشور قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم حضور دارند.
بررسی ظرفیت سازی گمرکی در کشورهای قرار گرفته در مسیر این جاده، اقدامات مربوط به تسهیل تجارت گمرک، جمع آوری مالیات گمرکی و نوآوری مدیریت، نوآوری مدیریت ریسک گمرکی، نوآوری در فناوری اطلاعات گمرکی و … از جمله مطالبی است که شرکت کنندگان در طول مدت برپایی این نشست در خصوص آن به بحث و تبادل نظر می پردازند.
از جمهوری اسلامی ایران نیز سه تن از مدیران گمرک حضور دارند که برنامه ها، دیدگاهها و تجارب کشورمان در خصوص طرح های مرتبط در حوزه گمرگ را بازگو خواهند کرد.
علاوه بر ایران و کشور میزبان، کشورهای عراق، اردن، اوکراین، ترکیه، یونان، ارمنستان، مولداوی، مصر، گرجستان و استونی نیز نمایندگانی در این همایش دارند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایندگان کشورهای شرکت کننده در دیدار با مدیران گمرک ایران در خصوص استفاده از تجارب و ظرفیت های گمرکی یکدیگر به گفت وگو پرداختند.
از جمله این دیدارها مربوط به ملاقات نماینده ترکیه با نماینده جمهوری اسلامی ایران بود که با تاکید بر نقش مهم ایران در تجارت مشترک دو کشور خواستار استفاده از تجارب کشورمان در خصوص اجرای طرح های مرتبط با بازارهای مرزی مشترک و طرح های گمرکی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید