چینی ها به دنبال رکوردزنی اینترنتی / اینترنت 6G در راه است

    کد خبر :417810

گزارش های جدید از پکن نشان می دهند چینی ها در تلاشند اینترنت 6G را وارد سامانه اینترنتی خود کنند. این موضوع اخیرا از سوی برخی از منابع خبری مطرح می شود.

به گزارش انتخاب، چین منتظر رسیدن برنامه های تحقیق و توسعه به حدی است که بتواند از سیستم های بی سیم نسل ششم در سال 2020 رونمایی کند. این موضوع اخیرا از سوی وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین نیز مطرح شده است.

طبق گفته وزیر فناوری ، این کشور انتظار دارد تا تا سال 2030 کلیه خدمات تجاری خود را در سطح 6Gبه صورت تجاری عرضه کند و تحقیقات مفهومی در این زمینه نیز از هم اکنون آغاز شده است.

جالب است بدانید، سرعت 6 گیگابایتی میتواند سرعت انتقال اطلاعات را بیش از 10 برابر سریعتر از 5G را ارائه دهد و از لحاظ فنی، نیز سرعت دانلود میتواند به 1ترابایت در هر ثانیه برسد. افزون بر این ها اینترنت 5G می تواند “تغییراتی انقلابی” را به ساختار شبکه های سیمی و بی سیم ارائه دهد. این موضوع با گسترش خدمات به مناطق وسیع تر و ارتفاعات بالاتر نیز همراه خواهد شد و به طور کلی باعث می شود دستگاه های مختلف موثرتر از همیشه عمل کنند.

چین در تحقیق 6G تنها نیست، ایالات متحده، روسیه و اتحادیه اروپا نیز طرح هایی برای توسعه این نوع اینترنت را آغاز کرده اند و احتمالا رقابت بعدی بین کشورهای مختلف دنیا در مورد اینترنت 6G خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید