حذف مزاحمت باد در کلاه کاسکت های جدید موتورسواری

    کد خبر :417636

یک شرکت نروژی موفق به تولید کلاه کاسکتی پیشرفته برای موتورسواری شده که سروصدای مزاحم باد را حذف می کند و بر آرامش موتورسوار می افزاید.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، یکی از چالش های اساسی برای موتورسواران، مزاحمت ناشی از وزش باد است که سروصدای آن در سرعت بالا از مرز ۱۱۰ دسی بل نیز می گذرد. این سروصدای زیاد باعث می شود موتورسوار به درستی نتواند برخی اصوات هشداردهنده محیط اطراف مانند صدای بوق دیگر خودروها را بشنود و با خطرات جدی مواجه شود.

از همین رو چند محقق نروژی با همکاری یکدیگر کلاهخود جدیدی را برای موتورسواری ابداع کرده اند که مجهز به فناوری تازه ای برای حذف صدای مزاحم باد است. این محصول که «کراس هملت» نام دارد، قرار است با قیمتی مناسب به تولید انبوه برسد که عموم علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

فناوری یادشده به گونه ای طراحی شده که امکان افزودن آن به کلاه کاست های عادی موتورسواری نیز وجود دارد. در این سیستم از میکروفون های داخلی استفاده شده که قادر به تشخیص سروصدای مزاحم باد هستند. بلندگوهای این سیستم نیز یک ضدصدا تولید می کنند که بتواند مزاحمت باد را خنثی کند. البته فناوری یادشده جلوی شنیده شدن صدای بوق خودروها یا آژیر آمبولانس ها را نمی گیرد.

نمونه اولیه این سیستم با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نیز با موفقیت عمل کرده ولی اگر موتورسوار با سرعت بیشتری حرکت کند باز سروصدای مزاحم باد را می شنود. انتظار می رود اولین کلاه کاسکت های مجهز به فناوری یادشده در سال ۲۰۲۰ به بازار بیایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید