جزییات تحریم های جدید ایران به روایت رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا

    کد خبر :417491

رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که واشنگتن برای کنترل قیمت نفت مجبور شد برخی کشورها را از تحریم های نفتی ایران معاف کند.
«برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با یک رسانه صهیونیستی به شکست سیاست قطع کامل صادرات نفتی ایران اعتراف کرد.
هوک گفت: مجبور شدیم چند معافیت (از تحریم های ایران) به هشت کشور بدهیم چرا که نمی خواستیم قیمت نفت به 90 یا 100 دلار در هر بشکه برسد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام خروج کشورش از برجام دستور بازگشت تحریم ها را صادر کرد. پس از اجرایی شدن دور اول تحریم ها در 15 مرداد ماه، دور دوم این تحریم ها علیه ملت ایران در 14 آبان ماه اعمال شد.
در حالی که سیاست اعلام شده آمریکا به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود، کاخ سفید پس از شکست این تلاش ها مجبور به معاف کردن 8 کشور از تحریم های نفتی و حفظ دسترسی چند بانک ایرانی به سوئیفت شد.
هوک با این ادعا که «غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی» تحت تحریم نیستند، افزود: این نشان می دهد هدف تحریم های واشنگتن مردم ایران نیستند.
این در حالی است که مقام های اروپایی تاکید کرده اند با وجود مراجعات مکرر به وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا پاسخی برای شفاف سازی چگونگی تبادلات مالی برای این کالاها دریافت نکرده اند.
هوک پیشتر با فرافکنی گفت که آمریکا وظیفه خود را با معاف کردن کالاهای اولویت دار از تحریم ها انجام داده و ایجاد کانال های لازم برای تبادلات مالی در این زمینه بر عهده واشنگتن نیست.
ژرار آرود سفیر فرانسه در واشنگتن گفت که بانک های اروپایی از ترس تحریم های آمریکا حتی حاضر نیستند تبادلات مالی مربوط به کالاهای غذایی و دارویی را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید