حسن عباسی سوژه داغ فضای مجازی/ ظریف مقابل مخالفان

  • کامنت
  • پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۹:۱۴
    کد خبر :417479

هفته جاری شواهد حوادث تلخ و شیرینی در حوزه سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل بودیم که مرور برخی اتفاقات مهم خالی از لطف نیست.

به گزارش برنا؛ بخشی از اتفاقات به شرح زیر است:

شخصیت هفته؛ «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه

ظریف در دفاع از لوایح چهارگانه دولت مطالب مهمی مطرح کرد. سخنانی که بار دیگر به مذاق برخی جریان‌های خاص خوش نیامد. او در این مصاحبه گفت: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند، حتما آن‌قدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند. با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضا‌سازی‌ها مقابله کنیم.»

وی همچنین تاکید کرد: «کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰هزار میلیارد باشد، فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضا‌سازی‌شان کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم. من هیچ دستگاهی را متهم نمی‌کنم. من افرادی را که در این قضیه منافع دارند، پشت القای این تصورات می‌دانم.»

چهره هفته؛ «حسن عباسی»، تئوریسین جریان اصولگرایی

عباسی با اعلام شروطی برای مذاکره با آمریکا، تبدیل به سوژه داغ فضایی مجازی و چهره هفته شد. عباسی در ادامه این کلیپ یک دقیقه‌ای می‌گوید: «شرط نخست آن است که آمریکا تمامی وب‌سایت‌های پورن خود را مسدود کند. شرط دوم آن است که آمریکا باید حجاب را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد. شرط سوم آن است که آمریکا باید وال‌استریت را به عنوان مرکز ربای جهانی بسته و اقتصاد ربوی را کنار بگذارد. شرط چهارم جمع کردن بساط اسرائیل است. شرط پنجم آن است که آمریکا باید بپذیرد مسلمان شود. از من به شما نصیحت؛ تا اینها را به دین خود درنیاوردید دست از سرشان برندارید. ما اگر به زیر دوخم آمریکایی‌ها نرفته و آنها را شیعه دوازده‌ امامی نکنیم، آمریکا ما را به دین خود درآورده و ما را رباخوار، فاسد و به خدمت سبک زندگی آمریکایی درمی‌آورد.»

بازنده هفته؛ گروه خودروسازی سایپا

سایپا بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه مشتریانی که ساندرو و تندر 90 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات پراید یا تیبا تحویل بگیرند، منتشر کرد. این بخشنامه با واکنش منفی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها روبرو شد و بلافاصله با بیان اینکه نواقصی در بخشنامه وجود دارد آن را منتفی اعلام کرد.

برنده هفته؛ جنبش اسلامی حماس

حماس در روزهای اخیر و در واکنش به حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی اقدام به شلیک یک‌صد راکت به شهرک‌های صهیونیست نشین کرد که به اعتراف رژیم صهیونیستی توانست از گنبد آهنین این رژیم بگذرد و چندین کشته و زخمی برجای بگذارد.

نقد هفته؛ حجت الاسلام صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران

حجت‌الاسلام صدیقی در اظهارات خود FATF را به کاپیتولاسیون تشبیه کرد. اظهاراتی که واکنش چهره‌های اصولگرا و بعضا کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید