ثبت ملی «دارکوب قهوه‌ای» در چهارمحال و بختیاری

    کد خبر :417300

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: گونه دارکوب قهوه‌ای در شهرستان کوهرنگ توسط کمیته ثبت پرندگان ایران مستندسازی و تایید شد.

«شهرام احمدی» اظهار کرد: مستندسازی از یک گونه پرنده مربوط به راسته دارکوب‌سانان (piciformes) با نام فارسی «دارکوب قهوه‌ای» و نام علمی Jynx torquil که توسط سعید حیدری دوستدار محیط‌زیست و عکاس طبیعت تصویربرداری شده بود، توسط کمیته ثبت پرندگان ایران صورت پذیرفت.

وی مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را شهرستان کوهرنگ برشمرد و افزود: این گونه مهاجر در فروردین‌‎ماه سال 1396 شناسایی و تصویربرداری شده که پس از طرح و بررسی توسط این کمیته، ثبت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص زیستگاه این پرنده خاطرنشان کرد: معمولاً در باغ‌ها، میوه‌زارها، پارک‌ها و ردیف درخت کنار مزارع و در سوراخ‌های موجود در تنه درختان و شکاف ساختمان‌ها و امثال آن آشیانه می‌سازد.

احمدی تصریح کرد: تنها خطری که این پرنده را تهدید می‌کند، انهدام زیستگاه‌هاست، بنابراین باید نسبت به حفاظت از مناطق زیستگاهی و انجام مطالعات در جهت شناخت بیشتر آن بکوشیم.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: این پرنده 16 سانتی‌متر طول دارد و رنگ پر و بال و ویژگی رفتاریش شبیه شبگردهاست هم‌چنین به‌علت توانایی و سازگاریش در مخفی شدن مشکلات فراوانی در تشخیص و بررسی این پرنده به وجود می‌آورد و اغلب در حال تغذیه درون پوشش گیاهی نزدیک سطح زمین به سر می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید