لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل استعفا داد

    کد خبر :417265

درحالی که در ابتدا خبرهای ضد و نقیضی از استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شد، سرانجام این خبر تایید شد و دلیل آن هم مخالفت لیبرمن با آتش‌بس با طرف فلسطینی در غزه عنوان شده است.

به گزارش بازتاب، خبرگزاری رویترز که یکی از اولین رسانه‌هایی بود که خبر استعفای لیبرمن را اعلام کرد، بعدا با صلاح خبر خود، تاکید کرد که او هنوز استعفا نداده است.

این در حالی است که اسکای نیوز سرانجام با تایید خبر استعفای لیبرمن، گزارش کرد این امر احتمالا موجب برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد.

شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرده بود که لیبرمن درخواست استعفای خود را به نتانیاهو ارائه داده است.

لیبرمن در بیان دلیل استعفای خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تسلیم شدن در برابر حماس متهم کرده و گفته که نمی‌تواند سرازیر شدن میلیون دلار به غزه (15 میلیون دلاری که قطر برای پرداخت حقوق کارکنان در غزه پرداخت کرده) را تحمل کند.

وی هم‌چنین پاسخ اسرائیل به 500 موشکی که از غزه شلیک شد را ناکافی خواند و آن را از دلایل استعفایش دانست.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، لیبرمن با برگزاری نشست ویژه حزبش “اسرائیل بیت‌نو” خبر استعفایش را تایید و اظهار کرد اعضای حزبش دولت را ترک خواهند کرد.

موج انتقادات شدیدی در دو روز گذشته در داخل اسرائیل و پس شکست در غزه علیه لیبرمن به راه افتاده است. توافق آتش‌بس با حماس به وجهه او نزد جریان‌های تندرو اسرائیل به شدت آسیب زده است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از نزدیکان نتانیاهو اعلام کردند، با استعفای لیبرمن، نخست‌وزیر کنست را منحل کرده و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد داد.

روز گذشته و پیش از آتش‌بس در غزه، جنبش حماس اعلام کرده بود که اگر نتانیاهو خواهان توقف حملات است، لیبرمن را برکنار کند.

کابینه رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه پایان درگیری با حماس را تایید کرد، این در حالی بود که تعدادی از اعضای این کابینه از جمله لیبرمن با این توافق مخالف بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید