هکرها پس از ایلان ماسک به ساندار پیچای حمله ور شدند

    کد خبر :417206

یک حساب رسمی گوگل در توییتر توسط باند کلاهبرداری cryptocurrency هک شد. این گروه تلاش کردند تا مردم را متقاعد کنند بیت کوین را از حساب هایی جعلی بخرند.

به گزارش انتخاب، پس از آن که حساب های جعلی و منتسب به اشخاص و نهادهای مشهور مثل ایلان ماسک اقدام به کلاهبرداری از مردم کردند. اکنون نوبت به حساب رسمی گوگل در توییتر رسیده که در برابر سارقان اطلاعات کمر خم کند.

حساب رسمی توییتر برای G Suite گوگل آخرین قربانی کلاهبرداری cryptocurrency در توییتر بود.کلاهبردارانی که برای متقاعد کردن مردم برای ارسال پول و خرید بیت کوین در جریان یک قرعه کشی تلاش می کردند.

البته پست مرتبط با قرعه کشی اکنون از حساب کاربری مذکور پاک شده است. اما سارقان اطلاعات شناسایی نشده اند و سخنگویان گوگل و توییتر می گویند شرکت ها با همکاری یکدیگر در حال بررسی هک حساب G Suite هستند.

از روز گذشته تعداد زیادی از حساب های توییتری کاربران مشهور آماج حملات هکرها شده است و به نظر می رسد رمز موفقیت همه این حملات نیز، کلاهبرداری های کلان از طریق بیت کوین است. جالب است که این سارقان بدون هیچ ردپایی وارد حساب ها شده و سوء استفاده کرده اند.

شاید تنها مدرک موجود از این کلاهبرداری ها را بتوان اسکرین شات هایی دانست که توسط کاربران از پست های هکرها گرفته شده است.

ناگفته پیداست که رمز موفقیت اکثر هکرها برای ورود به حساب های کاربران، استفاده از رمزهای عبور است. این درحالیست که توییتر بارها تاکید کرده کاربران بهتر است از رمزعبور دو مرحله ای استفاده کنند.

یکی از بدترین جعل های این گروه را می توان جعل هویت ایلان ماسک؛ مدیر عامل شرکت تسلا با به اشتراک گذاشتن توییت هایی دانست که یک رمز عبور جعلی را به فروش می رساند و تلاش می کرد تا کاربران توییتر را به ارسال بیت کوین از طریق یک URL اسکریپت تقلبی ترغیب کند.

یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت: “امروز صبح، در توییتر ما تبلیغاتی غیر مجاز از حساب G Suite به اشتراک گذاشته شد.ما به سرعت این توییت را حذف کردیم و اکنون با توییتر در حال بررسی ماجرا هستیم.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید