دیدار «مایک پنس» و «آنگ سان سوچی» درباره بحران روهینگیا

    کد خبر :417168

معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با رهبر حزب حاکم میانمار از خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا انتقاد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار از خشونت علیه اقلیت مسلمان این کشور انتقاد و برای مجازات مسئولین این اقدام ابراز امیدواری کرد.

وی خشونت علیه اقلیت روهینگیا را غیرقابل توجیه ارزیابی کرد.

این درحالی است که سازمان ملل نسبت به خشونت سازمان یافته در میانمار هشدار داده و نظامیان این کشور را به نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا متهم کرده است.

در اثر ظلم دولت میانمار علیه مسلمانان، تاکنون ۷۰۰ هزار نفر به بنگلادش پناهنده شده‌اند حال آنکه سازمان ملل می‌گوید شرایط برای بازگشت آنها به میانمار مساعد نیست.

این درحالی است که سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که «جایزه سفیر وجدان» معتبرترین جایزه حقوق بشری خود را از سوچی به دلیل خیانت شرم آور او به ارزشهایی که سابقاً حامی آنها به شمار می رفت، پس می گیرد.

روز یازدهم نوامبر، «کومی نیادو» دبیرکل سازمان عفو بین الملل در نامه ای خطاب به آنگ سان سوچی به وی اطلاع داد که این سازمان جایزه سال ۲۰۰۹ را لغو خواهد کرد.

نیادو ضمن ابراز نا امیدی از اینکه آنگ سان سوچی از اقتدار و اختیار سیاسی و اخلاقی خود برای حراست از حقوق بشر، عدالت یا برابری در میانمار استفاده نکرده است، به بی‌اعتنایی آشکار وی نسبت به جنایات وحشیانه ارتش میانمار و عدم تساهل در برابر آزادی بیان اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید