کشف گوشت فاسد در سرشناس‌ترین کبابی تجریش

    کد خبر :41715

در پی نظارت بر غذافروشی های سرشناس منطقه تجریش، مواد غذایی فاسد مصرفی معدوم و پرونده رسیدگی به جرم متصدیان خاطی تشکیل شد.

نظارت بر غذا فروشی‌های تجریش با حضور جمعی از ناظران بهداشت محیط شمیرانات صورت گرفت.

در شرایطی که شیوع بیماری هایی نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت و وبا در کشور به تیتر داغ اخبار تبدیل شده است، نظارت بر رستوران‌ها و فست فودی‌ها به طور دقیق تری انجام می‌شود تا علاوه بر نظارت بر مشکلات بهداشتی این اماکن، از سلامت مواد غذایی مصرفی در شرایط بروز بیماری‌های واگیر دار و خطرناک اطمینان حاصل شود.

بنابر این بازدید از کبابی‌ها، فست فودی‌ها و آش وحلیم فروشی‌های منطقه تجریش در حالی انجام شد که با تجهیز تیم نظارتی به تجهیزات مکانیزه بازرسی، تمامی شرایط بهداشتی و سلامت مواد بررسی، و با متصدیان خاطی برخورد شد.

در طی بازدید از فست فود‌ی سرشناس تجریش، تمامی مواد غذایی مصرفی از جمله پنیر پیتزا، کالباس و جوجه‌های مواددار که در ظروف شکسته و بدون محافظ و تاریخ تولید و انقضا، نگهداری شده بود، مورد بررسی قرار گرفته و معدوم شد.

کارت بهداشت، وضعیت بهداشت فردی، نظارت بر روپوش، دستکش و کلاه، تعیین سطح بهداشت سطوح و دست کارکنان مرتبط با مواد غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سعید جعفری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شمیرانات در طی این نظارت‌ها از مصرف سس‌های غیر قانونی خبر داد و گفت: سس‌های قاچاق بدون داشتن تاریخ و آرم استاندارد درفست فودی‌ها مصرف می‌شود و می‌تواند منجر به مسمومیت مصرف کنندگان شود بنابر این در صورت رؤیت هر گونه سس غیر قانونی در فست فودی‌ها با متصدیان امر برخورد و جهت رسیدگی به تخلف به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

بنابراین تمامی سس های قاچاق و نامعتبر در این فست فود، معدوم و صورت جلسه صادر شد.

به دنبال ادامه بازرسی‌ها از مغازه‌های غذا فروشی در یک مغازه کبابی مقدار زیادی گوشت‌های پاکسازی نشده از رگ و ضایعات گوشتی، تاریخ گذشته، کشف شد. علارغم تأکید مالک مغازه بر خرید گوشت ها از کشتارگاه های معتبر، با اطمینان از عدم سلامت آن‌ها توسط تجهیزات مکانیزه، گوشت های آماده به مصرف، معدوم شد.

همچنین زیتون پرورده، ماست، سالاد، دوغ‌های محلی بدون تاریخ و بسته بندی معتبر، در این مغازه جهت بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده و قانون مربوطه نسبت به تخلف اعمال شد.

بنابر این با توجه به میزان تخلف، اخطاریه لازم برای متصدی غذا فروشی صادر و با شرط مهلت نسبت به رفع نواقص، ارجاع پرونده به محاکم قضایی به بعد ازدموعد مقرر موکول شد. این در حالی است که درصورت عدم رفع مشکلات در مدت زمان ذکر شده، نسبت به پلمپ مغازه اقدام می‌شود.

بازدید از سومین مغازه کبابی در حالی انجام شد که دمای یخچال نگهداری از گوشت‌ها نامناسب و منجر به فساد گوشت‌های مصرفی شده بود.در این حین بوی نامطبوع و رنگ تیره گوشت‌ها ناظران را به تست میزان سلامت آن ترغیب کرد و بعد از بررسی‌های انجام شده تمامی گوشت‌های آماده به طبخ مسموم و تاریخ گذشته اعلام شده و توسط ناظرین معدوم گردید. اناگفته نماند سطح بهداشت محیط، میز کار، یخچال و سلامت مواد غذایی در وضعیت نامناسب قرار داشته و برخلاف دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل شده بود. بنابراین با ثبت اخطار، پرونده رسیدگی به تخطی متصدی صادر و مغازه مورد نظر به مدت یک هفته پلمپ شد.

بازدید چهارمین مغازه در راستای بررسی سلامت آش و حلیم‌های مصرفی شهروندان درماه مبارک رمضان انجام شد که با بررسی‌های انجام شده سلامت گوشت‌های برزیلی مصرفی در آش وحلیم مورد تایید قرار گرفت و تنها بر رعایت بهداشت و تمیزی محیط طبخ این اقلام اخطار لازم صادر شد.

نظارت بر غذا فروشی‌های منطقه تجریش در حالی پایان یافت که هشدارهای لازم به متصدیان داده و در برخی پرونده رسیدگی به تخلفات تشکیل شد . همچنین با صدور مهلت تعیین شده، بازرسی‌ها مجدد از سرگرفته و در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی، برخوردهای جدی تری از جانب مراجع قضائی صورت خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید