مس در چیدمان و دکوراسیون

    کد خبر :417077

امروزه استفاده از آثار هنری فلزی در دکوراسیون داخلی به تنهایی باعث جلب توجه می شود. طراحان داخلی همیشه برای ایجاد انعکاس نور، علاوه بر نورپردازی و کاربرد آیینه در فضا، از عناصری چون سطوح براق و طلایی استفاده می‌کنند. مس با ظاهری پر زرق و برق و با ایجاد سایه رنگ‌های گرم چون قرمز، نارنجی و بژ به زیبایی فضای شما می‌افزاید.

برای ایجاد پس زمینه‌ی رنگی مناسب در فضای داخلی با مس، استفاده از رنگ‌های خنثی چون، خاکستری‌، سیاه، سفید و کرم و مواد طبیعی مانند چوب و سنگ در کنار این عنصر، بسیار تاثیرگذار است. آثار هنری ایرانی مانند گلدان، مجسمه و تابلو، محصولات روشنایی و ظروف مدرن، بستری مناسب جهت استفاده مس در دکوراسیون هستند.

 

 پذیرایی با ظروف مسی

یکی دیگر از خاصیت‌های فلز مس در دکوراسیون داخلی و اتاق خواب انتقال حس آرامش‌بخشی آن است. این فلز به خاطر رنگ گرم و آجری بودنش، حس خوبی از قدیم و خاطراتی شیرین از کودکی را برای شما یادآور خواهد بود. از دیگر کاربرد‌های جذاب این فلز در محصولات ایرانی، می‌توان به انواع شکلات‌خوری، آجیل‌خوری و قندان اشاره کرد.

ظروف مسی در آشپزخانه

ظروف مسی به دلیل خاصیت ضدباکتریایی، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه و پخت و پز هستند. عنصر مس در جذب آهن مفید است و در رساندن اکسیژن به اندام‌ها نیز نقش‌ مهمی ایفا می‌کند. حرارت در ظروف مسی به خوبی پخش می‌شود که در خوشمزه‌تر شدن و به اصطلاح جا افتادن غذا مؤثر است، اما باید توجه داشته باشید که استفاده نامناسب از ظروف مسی می‌تواند باعث آسیب رساندن به سلامت بدن شود! پس دقت کنید که ظروف مسی همواره باید با یک لایه لعاب قلع پوشیده شده باشند.

بیشتر ظروف مسی مرغوب ایران، توسط صنعتگران زنجانی ساخته می شود، مانند انواع قابلمه و تیانچه، ماهیتابه، کاسه و دیزی، سینی، قوری و کتری، قاشق و چنگال و لیوان.

استفاده و نگهداری از ظروف مسی

باید توجه داشته باشید که قبل از اولین استفاده از ظروف مسی بهتر است داخل ظرف، شیر جوشانده شود تا سموم احتمالی موجود در ظرف مسی دفع شود. همچنین برای شستن و تمیز کردن ظروف مسی و براق کردن آن‌ها نصف یک لیموترش را در نمک فرو ببرید و روی قسمت مورد نظر بمالید. مخلوط سرکه و نمک هم مفید است. به یاد داشته باشید که حتما از اسفنج‌های نرم و ابری و آب خنک استفاده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید