تخصیص۳۰ هزار حلقه لاستیک برای ۱۰ شهر؛

آغاز توزیع لاستیک دولتی به تاکسی‌های کشور از هفته آتی

    کد خبر :417048

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از آغاز توزیع لاستیک به قیمت مصوب دولتی به رانندگان تاکسی در کشور با نرخ مصوب از هفته آتی خبر داد.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مجموعه وزارت کشور اصلی مبنی بر کاهش هزینه‌های سفر به جای افزایش قیمت کرایه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص و در فضای کنونی که حوزه تولید مشکل دارد و اختلاف قیمت زیادی میان قیمت تولیدی و مصرفی وجود دارد، رسالت اتحادیه تاکسیرانی این است که کمک کند تا محصولات مصرفی ناوگان تاکسیرانی به صورت مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: به همین در راستای این رسالت این طرح را از لاستیک خودرو آغاز کردیم؛ به طوری که با یکی از شرکت‌های تولیدکننده داخلی (کویر تایر) در مرحله اول ۳۰ هزار حلقه لاستیک را برای ۱۰ شهر اختصاص داده‌ایم که اقدامات اجرایی آن نهایی شده و قرار است از هفته‌ آتی بین رانندگان با نرخ مصوب توزیع شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به این سوال که آیا شهرها برای دریافت لاستیک اولویت بندی شده‌اند یا خیر؟ گفت: شهرهایی که محروم‌ترند و شاید امکان تأمین لاستیک را نداشته باشند، در اولویت برای تخصیص لاستیک قرار دارند.همچنین بعد از آن با همکاری چند شرکت لاستیک سازی قصد داریم نیاز ناوگان شهرهای دیگر به لاستیک را برطرف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که نرخ اعلامی توسط تولیدکننده با نرخی که در بازار عرضه می‌شود، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارد و اگر کمک کنیم این محصولات از تولیدکننده به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد، ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت نسبت به بازار کمتر می شود که کمک خوبی در این زمینه نیز خواهد بود.

ضامنی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: شهرداری تهران برای تاکسیرانی تهران یارانه‌ای تخصیص داده است که ۵۰ درصد قیمت لاستیک را خود شهرداری تقبل کرده و مابقی را نیز راننده‌ها می‌پردازند. در حقیقت انتظاری که وجود دارد این است شهرداری‌ها در سایر شهرها همکاری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند و کمک‌های مشابه کمک‌های شهرداری تهران انجام دهند و مبلغی در این خصوص اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، توزیع لاستیک‌های دولتی برای رانندگان تاکسی در تهران از هفته گذشته آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید