ترامپ یک ژنرال بازنشسته را نامزد سفارت در عربستان کرد

    کد خبر :416612

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک ژنرال بازنشسته را به عنوان سفیر واشنگتن در عربستان سعودی معرفی کرد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ژنرال چهار ستاره «جان ابوزید» به عنوان سفیر تام الاختیار آمریکا در ریاض معرفی می شود.
آمریکا از سال 2014 در عربستان سفیر ندارد. معرفی ابوزید در حالی انجام می گیرد که روابط دو کشور به دلیل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول دوره پرفراز و نشیبی را سپری می کند. بسیاری از سیاستمداران آمریکایی خواستار قطع صادرات سلاح به عربستان شده اند. آمریکا اخیرا سوخت رسانی به هواپیماهای ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن را پایان داد.
روزنامه نشنال امارات نوشته که «دیوید اوربان» از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ یکی از گزینه های سفارت در عربستان بود اما سابقه نظامی ابوزید در شرایطی که آمریکا تاکید بیشتری بر جنگ علیه یمن دارد، باعث شد که وی نامزد سفارت شود.
ابوزید 67 ساله در حال حاضر پژوهشگر میهمان در «موسسه هوور» در دانشگاه استنفورد است. وی پیشتر ریاست «مرکز مبارزه با تروریسم» در «آکادمی نظامی آمریکا در وست پوینت» را برعهده داشت.
او همچنین ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را عهده دار بود. ابوزید دارای مدرک کارشناسی ارشد «مطالعات خاورمیانه» از دانشگاه هاروارد است. او آمریکایی-لبنانی است و به زبان عربی مسلط است.
ابوزید در سال 2007 بازنشسته شد و پیش از آن در عراق، کویت و افغانستان جنگ کرده بود. صلاحیت این ژنرال بازنشسته باید به تایید سنا برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید