کمیته امداد برای زلزله‌زدگان کرمانشاه چه کرد؟

    کد خبر :416077

کمیته‌امداد گزارشی از اقدامات خود در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد.

شامگاه ۲۱ آبان سال گذشته بود که زلزله ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه باعث مرگ صدها تن و جراحت بیش از هزار نفر شد، ده‌ها هزار نفر نیز به دلیل تخریب یا وارد شدن آسیب جدی به خانه‌هایشان بی خانمان شدند، حادثه‌ای که البته خیلی زود مورد توجه مردم قرار گرفت و حتی رکورد کمک‌های مردمی را هم جابجا کرد،در این میان سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی نیز نقش محوری داشتند که در یک سالگی زلزله خلاصه عملکردش در ادامه آمده است:

تامین اقلام امدادی و اضطراری از نخستین اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق زلزله زده بود و در همین راستا آن طور که پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی گفته است، از محل کمک‌های جمع آوری شده مردم کشور به کمیته امداد تاکنون ۲ هزار کامیون شامل اقلام و کالاهای اساسی زندگی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان بین مدجویان توزیع شده است.
به گفته وی بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی نیز از سوی خیران و افراد نیکوکار به کمیته امداد داده شده تا این مبلغ صرف ساخت بخشی از واحدهای مسکونی نوساز روستایی و شهری در مناطق زلزله زده شود و بر این اساس ۱۲ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی و ۱۵ میلیون تومان نیز برای هر واحد مسکونی شهری اختصاص داده شده است.
رییس کمیته امداد پرداخت سه برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته در مناطق زلزله زده در آبانماه سال گذشته را هم یکی دیگر از این اقدامات اعلام کرده و می‌گوید: همچنین در آذرماه نیز پرداخت مستمری مددجویان دو برابر شد؛ عیدی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌ زده نیز سه برابر پرداخت شده است و در مجموع این تسهیلات به بیش از ۲۵ هزار نفر پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در حال حاضر تامین مسکن زلزله‌زدگان از اولویت‌های کمیته امداد است، می‌گوید: علاوه بر ۵۰۰ واحد بازسازی شده که مدتی قبل به زلزله‌زدگان تحویل داده شد، ۲۰۰۰ واحد احداثی کمیته امداد در مناطق زلزله زده در سالگرد زمین‌لرزه افتتاح شده و مابقی واحدهای آسیب دیده نیز که ۲۷۰۰ واحد هستند، تا پایان خرداد ماه سال آینده تکمیل شده و در اختیار افراد تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

ابراهیم بازیان، مدیرکل مسکن کمیته امداد امام خمینی نیز در همین راستا می‌گوید: کار ساخت، بازسازی و تعمیر ۹۷۰۰ واحد مسکونی زلزله زده مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان کرمانشاه آغاز و تا کنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی از نو ساخته شده ودر اختیار مددجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه قرار گرفته است. همچنین تعداد ۴۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده تعمیر و بازسازی شده و تحویل مددجویان شده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با بیان اینکه در طرح بازسازی منازل آسیب دیده اقدامات معطوف به بازسازی و تعمیر مساکن روستایی و شهری بوده است، افزود: در مجموع ۲۷۴۲ واحد روستایی و شهری تخریب و بازسازی شده اند. در حال حاضر نیز ۲۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شده است.
حسین خدرویسی مدیرکل امداد امام خمینی استان کرمانشاه نیز می‌گوید: اگرچه سرعت بازسازی واحدهای مسکونی کمیته امداد بالا بوده است اما با این وجود این خانه‌ها با نقشه‌های مهندسی استاندارد، پروانه ساخت بنیاد مسکن و پروانه فنی مهندسی بنیاد مسکن ساخته شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید