حسن الذوادی: میزبانی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از برنامه‌های عملی ما و نیازمند موافقت فیفا است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۹:۲۳
    کد خبر :415949

یک مقام ارشد قطری به موضوع میزبانی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال واکنش نشان داد.
حسن الذوادی، دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امکان اقامت برخی از تیم‌های شرکت‌کننده این رقابت‌ها در کشور‌های همسایه قطر را رد نمی‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از تیم‌های شرکت‌کننده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کمپ‌های خود را در ایران برپا خواهند کرد اظهار داشت: کشور‌های زیادی برای میزبانی از تیم‌های این رقابت‌ها پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند، اما هنوز چیزی مشخص نیست. این بخشی از برنامه‌های عملی قطر است، اما نیازمند تصمیم‌گیری فیفا و مذاکره است.

قطر اطمینان میزبانی از یک میلیون‌وپانصد هوادار فوتبال از سراسر جهان را ارائه داده، اما به نظر نمی‌رسد بتواند ۶۰ هزار اتاق موردنظر فیفا در هتل‌ها را فراهم کند. ایران در سال جاری میلادی پیشنهاد میزبانی از چندین تیم و میهمانان خارجی در جزیره کیش واقع در خلیج فارس را ارائه داده است. قطر از سال گذشته میلادی به اتهام حمایت از گروه‌های اسلام‌گرا همانند اخوان‌المسلمین از سوی کشور‌های همسایه خود شامل عربستان، امارات و بحرین تحریم شده است. این اتفاق نزدیکی قطر به ایران را به همراه داشته است.

دبیر کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ قطر افزود: امیدوارم کشور‌های تحریم‌کننده قطر ارزش این رقابت‌ها را دریابند و به مردم خود اجازه بهره‌مندی از آن بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو ، حسن الذوادی در خاتمه گفت: آماده‌سازی ما برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال با حضور ۳۲ تیم است. مطالعه و بررسی برگزاری رقابت‌ها با ۴۸ نیز ادامه دارد و تصمیم‌گیری در این رابطه به فیفا و قطر بستگی خواهد داشت. تصمیم نهایی برای برپایی کمپ و اقامت برخی از تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ خارج از قطر به فرمت نهایی این رقابت‌ها وابسته است. برگزاری رقابت‌ها با ۴۸ تیم یک چالش بسیار سخت است و در نشست آینده فیفا در ماه مارس باید تصمیم نهایی را بگیریم. بدین‌خاطر به طور شخصی در قامت رئیس فیفا بسیار خوشحال می‌شدم اگر برخی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در برخی از کشور‌های منطقه برگزار شوند. با توجه به شرایطی که هم‌اکنون در منطقه وجود دارد و همه از آن اطلاع داریم از چنین اتفاقی بسیار خوشحال می‌شوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید