برنامه‌های تیم ملی پاراتکواندو برای حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک ۲۰۲۰

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۹:۳۳
    کد خبر :415933

رئیس انجمن پاراتکواندو آخرین وضعیت این رشته برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه و بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ را تشریح کرد.

مسعود لشگری، رئیس انجمن پاراتکواندو درباره برگزاری رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی کشور اظهار داشت: سومین دوره این رقابت‌ها با حضور 35 ورزشکار از 12 استان به میزبانی سالن شهید کبکانیان برگزار شد. با توجه به اینکه تکواندوکاران در سال گذشته کلاس‌بندی شده بودند، این کلاس‌ها مورد تایید قرار گرفت و در این تورنمنت شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات در راستای انتخاب نفرات برای حضور در اردوی تیم ملی به منظور شرکت در مسابقات جهانی که قرار است ترکیه میزبانی‌اش را در بهمن ماه بر عهده داشته باشد، برگزار شد. در واقع نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. ضمناً اردوی پاراتکواندو از اوایل آذر آغاز شده و تا زمان اعزام به ترکیه برقرار خواهد بود. امیدوارم تیم ملی همچون گذشته خوش بدرخشد و با قهرمانی به کشور بازگردد.

رئیس انجمن پاراتکواندو درباره جایگاه پاراتکواندو ایران در سطح جهانی گفت: ایران در پاراتکواندو هم مثل تکواندو در بالاترین سطح قرار دارد و در هر مسابقه‌ای که شرکت کرده، توانسته یکی از سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص بدهد؛ درست همان‌طوری که سال جاری در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام به مقام قهرمانی رسیدیم. ما در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و همیشه یکی از سکوها در اختیار ایران است.

لشگری با اشاره به حضور پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو عنوان کرد: این برای نخستین بار است که پاراتکواندو جواز حضور در پارالمپیک را پیدا می‌کند. براساس قوانین به هر کشور حداکثر سه سهمیه در بخش مردان و سه سهمیه در بخش بانوان داده می‌شود که ما بر همین اساس به دنبال شناسایی نفرات هستیم. در بخش بانوان هم تلاش می‌کنیم این سهمیه را بگیریم

به گزارش تسنیم ،وی درباره انتقال رسمی پاراتکواندوی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون تکواندو گفت: رشته پارا تکواندو از سال 2009 با حمایت و مدیریت فدراسیون تکواندو راه‌اندازی شد و الان هم مدیریت اصلی با این فدراسیون است که در کنار آن، کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان همکاری می‌کنند. حالا هم که قرار است این انتقال رسماً انجام شود، فکر می‌کنم ثمرات خیلی زیادی برای پاراتکواندوی ایران داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید