شناسایی و دستگیری تعدادی تروریست در کرمانشاه

    کد خبر :41579

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه گفت: از روز بعد از حادثه تروریستی در تهران تعدادی تروریست در استان شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی نیز اکنون در حال شناسایی هستند.

محمدرضا عدالتخواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دادگستری استان برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 777 حکم طلاق در استان صادر شده که نگران‌کننده است اظهار داشت: آمار طلاق در استان کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است به طوری که در سال 94، 5242 فقره و در سال گذشته 5166 فقره حکم طلاق در استان صادر شده است.

عدالتخواه با اشاره به اینکه پرونده مکتب گلیم و گبه با تلاش شبانه‌روزی در حال رسیدگی است اما فروش اموال توقیفی متهم بسیار دشوار است عنوان کرد: در صورت عدم مقابله به موقع با این پرونده اکنون هزاران نفر طلبکار بودند اما به محض فروش اموال بخشی از بدهی بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به حادثه تروریستی تهران و جواب قاطع سپاه پاسداران با پرتاب موشک گفت: از روز بعد از حادثه تروریستی در تهران تعدادی تروریست در استان شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی نیز اکنون در حال شناسایی هستند و قانون با هواداران و همکاران تروریست‌ها با اشد مجازات برخورد می‌کند.

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه غیر از مهریه 60 میلیارد تومان حکم صادر شد عنوان کرد: طی سال گذشته 25 هزار قطعه سکه بابت مهریه در استان کرمانشاه حکم شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه تعداد کل جرائم ثبت شده در دستگاه قضایی استان از سال 93 تا سال گذشته 25 هزار مورد کاهش یافته است گفت: تعداد جرائم استان در سال 93، 117 هزار، در سال 94، 98 هزار فقره و در سال 95 به 92 هزار فقره رسیده است و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان 96 به 80 هزار پرونده کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها​ در استان کرمانشاه به کمتر از سه ماه رسیده است بیان کرد: از سال گذشته سیستم ابلاغ الکترونیکی در کشور ایجاد شده و تمام افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه و دریافت کد کاربری ابلاغ دادگستری را از طریق پیامک دریافت کند و تاکنون 40 درصد از تمام تلاش‌های قضایی استان الکترونیکی انجام شده و در سراسر کشور از این طریق 32 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه افرادی که وارد دادگستری می‌شوند باید به طور حتم دارای کد کاربری باشند افزود: در قانون برنامه ششم توسعه ماده قانونی با الگوگیری از استان کرمانشاه تعریف شده که براساس آن بانوان می‌توانند مهریه خود را از طریق اداره ثبت و بدون مراجعه به دادگستری به اجرا بگذارند.

وی با اشاره به اینکه براساس​ برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون 80 قاضی جوان به استان جذب شده است عنوان کرد: تا پایان سال 30 قاضی دیگر جذب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تعداد قضات جذب شده به استان از سال 93 تا پایان امسال به منظور ارائه‌ خدمات بهتر به 110 نفر برسد.

عدالتخواه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه مجازات جایگزین حبش که از سال 93 اجرا شده رتبه نخست کشور را کسب کرده است گفت: از سال 93 جوانان در حوزه جرائم خرد و غیرخشن به جای زندان اقدام به فعالیت‌های عام‌المنفعه رایگان در شهرداری‌ها، بیمارستان، منابع طبیعی و محیط زیست اقدام می‌کنند و تاکنون 145 هزار ساعت حکم مجازات جایگزین حبس معادل 600 نفر زندانی در استان صادر شده است.

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح تألیف قلوب در استان تاکنون 55 پرونده قتل در استان به سازش ختم شده است عنوان کرد: در این راستا 100 فقره پرونده قتل در دست مذاکره است.

وی با بیان اینکه تاکنون 1434 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شده است گفت: از چند سال گذشته در زمینه مبارزه قاطع با تغییر اراضی از کشاورزی به ویلا اقداماتی انجام و این جرم متوقف شد و تاکنون 14 میلیون و 535 هزار مترمربع اراضی تغییر کاربری شده به ارزش 33 میلیارد و 770 میلیون تومان به حالت اولیه بازگشته است.

عدالتخواه با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی در سال گذشته 480 هکتار از راضی رفع تصرف شده و رو به کاهش است عنوان کرد: در سال 93، 593 هکتار از اراضی استان رفع اراضی شده و در سال 94 نیز مبارزه با زمین‌خواری با 780 هکتار به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه پیشگیری با 120 هزار نفر ساعت آموزش رایگان مقام پنجم کشور را به خود اختصاص داده است گفت: طرح حبل‌المتین به منظور اوقات فراغت زندانیان استان اجرا شده است و تاکنون 1000 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و تعدادی نیز در این راستا مشمول عفو شده‌اند.

عدالتخواه با اشاره به اینکه مجموع وکلای استان 1125 نفر و کارشناسان 931 نفر است بیان کرد: انتخابات گذشته با کمترین تخلف در استان برگزار شد و البته تخلفاتی در سطح فرمانداری گزارش شده اما در حال رسیدگی است و محکوم بودن آنها ثابت نشده است.

وی به افزایش تیراندازیها در استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد و اشرار در این زمینه و قاچاقچیان اسلحه در استان شناسایی شده‌اند و در شعب خاصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند اما در این زمینه باید اقدامات فرهنگی انجام شود.
خبرگزاری تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید