احمدی‌نژادی‌ها علیه یار سابق “محمود”!

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۳۰
    کد خبر :415637

خبر بازداشتش را همان جریانی منتشر کرد که او در این سال‌ها علیه‌شان زیاد صحبت کرده بود. پرویز کاظمی 13 ماه وزیرکار، رفاه و تأمین اجتماعی احمدی‌نژاد در دولت نخست او، به روایت کانال تلگرامی دولت بهار به اندرزگاه شماره ۴ زندان اوین منتقل شده است.

این کانال تلگرامی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد توضیح بیشتری دراین‌باره ارائه نداده است، اما گفته می‌شود که همین کانال پیش‌تر از بازداشت او خبر داده بود.

به گزارش شرق، پرویز کاظمی مدتی رئیس هیئت‌مدیره بانک سرمایه و عضو هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود. برخی احتمال می‌دهند این بازداشت که هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است و فقط رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد آن را منتشر کرده‌اند، مرتبط با همین سمت‌های اخیر او باشد. دو سال پیش، شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان، پس از احضار از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی بانکی (ناحیه ۳۶) پس از تفهیم اتهام درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده بود. پیش از این، همسر دوم و فرزند همسرش و قائم مقام سابق بانک سرمایه که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است هم بازداشت شده بودند.

پرویز کاظمی در سال اول دولت محمود احمدی‌نژاد در پی اختلافات دیدگاهی و مدیریتی با رئیس دولت بعد از حدود 10 ماه از وزارت استعفا داد. این درحالی بود که سال 84 و در مجلس هفتم محمود احمدی‌نژاد در جلسه رأی اعتماد او گفته بود: «خدا کاظمی را به من معرفی کرده است»، بااین‌حال، کاظمی نخستین وزیری بود که در مهر ۱۳۸۵، از کابینه استعفا داد و علت آن را ناتوانی از پاسخ‌گویی به مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی به دلیل اختیارنداشتن در انجام مسئولیت‌های قانونی اعلام کرد. در آن زمان، اعلام شد که کاظمی، به عهدنامه‌ای که احمدی‌نژاد در بدو تشکیل دولت از وزرا گرفته بود، عمل نکرده است، بنابراین کنار گذاشته می‌شود. مسئولیت وزارتخانه را بعد از او عبدالرضا مصری بر عهده گرفت.

او در همه این سال‌ها همواره علیه احمدی‌نژاد مصاحبه کرده و حرف زده است. کاظمی گفته بود با قاطعیت می‌گویم احمدی‌نژاد تمام شده است؛ او همچنین گفته بود که در سال ۸۸، قبل از انتخابات، نزد علی لاریجانی رفته و درباره رأی‌آوردن و ادامه ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد هشدار داده است. در یکی از آخرین اظهارنظرهایش گفته بود: «به نظر من عمر سیاسی احمدی‌نژاد پایان پذیرفته است و بنده به ایشان توصیه می‌کنم خود را از چنین بازی‌هایی کنار بکشد. به‌هرحال، ایشان هشت سال رئیس‌جمهور کشور بودند و هر برنامه و سیاستی که داشتند، در کشور اجرا کردند که اغلب این سیاست‌ها و برنامه‌ها نیز به منافع ملی و مردم آسیب زده است. در نتیجه آزموده را آزمودن خطاست و آقای احمدی‌نژاد بهتر است عطای سیاست را به لقای آن ببخشد و مسیر دیگری را برای زندگی خود در پیش بگیرد».

او معتقد بود که توزیع نقدی یارانه‌ها بدترین کار ممکن بود. کاظمی گفته بود احمدی‌نژاد هیچ‌وقت از فتنه صحبت نکرده و نمی‌کند، چون خودش باعث و بانی فتنه ۸۸ بود. همچنین گفته بود خیزی که احمدی‌نژاد در دور دوم ریاست‌جمهوری برداشت، بسیار متفاوت بود و همه‌چیز را از فردای انتخابات و در میدان ولیعصر شروع کرد و نهایتا به مقابله با مقام معظم رهبری و ۱۱ روز خانه‌نشینی انجامید.

کاظمی در مصاحبه‌ای هم گفته بود: «من به آقای میرحسین موسوی قبل از مناظره‌ها پیغام دادم که آقای احمدی‌نژاد دو موضوع را دنبال می‌کند. اول اینکه دروغ می‌گوید، دوم هم اینکه بی‌حیاست و در مناظره با آقای موسوی هر دو این اتفاق‌ها افتاد؛ هم بی‌حیایی هم دروغ‌گویی. دروغ‌گویی آن مدرکی بود که از خانم رهنورد نشان داد که بعدا هم من گفتم اگر ایشان چهار سال رئیس‌جمهور بوده و این موضوع را می‌دانسته چرا آمده و پشت تلویزیون گفته است؟ که بعدا هم سازمان بازرسی کشور اعلام کرد این موضوع واقعیت نداشته است. دروغ‌گویی و بی‌حیایی در این جایگاه و در برنامه زنده تلویزیونی چه معنی دارد؟ چرا شورای نگهبان با این مسئله برخورد نکرد؟».

وزیر رفاه احمدی‌نژاد درباره رابطه رئیس سابق دولت و هاشمی هم گفته بود: در جلسات دولت اسم هاشمی را نمی‌آوردند، فقط می‌گفتند «این آقا». وزیران احمدی‌نژاد هم از ارائه گزارش به مجمع تشخیص مصلحت منع شده بودند.

پرویز کاظمی در نهایت سال 92 هم نامزد ریاست‌جمهوری شد، ولی صلاحیتش تأیید نشد. همان روزی که برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات وزارت کشور رفته بود گفت که مطلقا احمدی‌نژاد در کابینه‌اش جایگاهی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید