کاهش قیمت در پی واکنش اشتباه بازار نفت است

    کد خبر :415603

وزیر انرژی عربستان گفت این‌که قیمت‌ها در بازارهای جهانی در حال کاهش است نشان می دهد که برخورد بازار با تحولات فعلی جهانی اشتباه است.

به گزارش بازتاب به نقل از شانا، خالد الفالح روز یکشنبه (۲۰ آبان‌ماه) در واکنش به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: بازارها گاهی واکنش اشتباهی نشان می‌دهند، همان‌طور که چند هفته پیش هم این اتفاق افتاد و قیمت‌ها افزایش خیره‌کننده‌ای داشت. اکنون دوباره شاهد همین روال هستیم، اما سرانجام بازار جایگاه منطقی خود را پیدا می‌کند.

وزیر انرژی عربستان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، معتقد است بازار به تحولات جهانی بیش از حد واکنش نشان داده است.

صحبت‌های الفالح پس از سقوط قیمت نفت در چند هفته اخیر نسبت به اوج قیمت‌ها در اوایل ماه اکتبر عنوان شد.

این درحالی است که ریاض در تلاش است تا تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک را متقاعد کند تولید خود را برای جلوگیری از ادامه سقوط قیمت‌ها کاهش دهند.

بسیاری معتقدند این کاهش قیمت‌ها در پی اعطای معافیت به خریداران نفت ایران ازسوی آمریکا بوده است.

الفالح روز یکشنبه در ابوظبی پس از نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیر اوپک گفت: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک آمادگی دور جدید کاهش عرضه در بازار را دارد، البتهاین موضوع نیاز به اجماع دارد.

وی درباره اعطای معافیت از سوی امریکا به خریداران نفت ایران اظهار کرد: تصمیم‌های واشنگتن درباره اعطای معافیت‌ها به خریداران نفت خام ایران بر قیمت‌های جهانی نفت تاثیرگذار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید