رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ قابل استیضاح است

    کد خبر :415457

رهبر اقلیت کنونی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، حتی اگر بازرس “رابرت مولر” در پرونده روسیه علیه رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام جرم نکند، ترامپ باز هم ممکن است استیضاح شود.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت فعلی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه در مصاحبه با آتلانتیک گفت: آنچه را که بازرس رابرت مولر قابل پیگرد علیه ترامپ نمی‌داند، می‌توان برای استیضاحش استفاده کرد.

با این حال پلوسی گفت می‌خواهد شواهد غیر قابل انکاری وجود داشته باشد تا جمهوری‌خواهان هم به روند استیضاح ملحق شوند.

برخی از دموکرات‌ها از جمله تام استیلر که از اهداکنندگان سرشناس است، تاکید دارند که دونالد ترامپ تا به امروز مرتکب اقداماتی شده است که قابل استفاده در استیضاح است. استیلر در ادامه اظهارات پلوسی گفت: آنچه شما دارید یک رئیس‌جمهوری است که علنا این هفته علیه قانون اساسی اعلام جنگ کرد. اگر این مانع‌تراشی در اجرای عدالت نیست، پس مانع‌تراشی در اجرای عدالت چیست؟

دونالد ترامپ بابت انتصاب مت ویتاکر به عنوان جانشین جف سشنز، دادستان آمریکا هدف انتقاد قرار گرفته است. ویتاکر سابقا از تحقیقات مولر انتقاد کرده بود و اکنون به عنوان دادستان کل موقت بر این تحقیقات نظارت خواهد کرد.

پلوسی در مصاحبه دیگری با سی‌بی‌اس نیوز از انتصاب ویتاکر انتقاد کرد. او گفت: انتصاب چنین فردی برای ریاست بر عالی‌ترین نهاد حقوقی کشورمان نقض قانون اساسی و دیدگاه بنیانگذاران کشورمان است. این نظر مقام‌های دو حزب است.

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد میان رای‌دهندگان اختلاف وجود دارد که آیا دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا باید فورا روند استیضاح علیه ترامپ را شروع کنند یا خیر. براساس آن، ۴۰ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا باید روند استیضاح را آغاز کنند، در حالیکه ۴۱ درصد معتقدند دموکرات‌های این مجلس نباید چنین اقدامی انجام دهند.

دموکرات‌ها در مجلس کنونی در اقلیت هستند اما توانسته‌اند با پیروزی نسبی در انتخابات اخیر، در مجلس نمایندگان بعد در اکثریت قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید