«شن‌نوردی» در کویر مرنجاب ممنوع شد

    کد خبر :415140

رئیس ‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: ورود بدون مجوز خودروهای دو دیفرانسیل به کویر مرنجاب ممنوع شده و آفرود نیاز به دریافت مجوزهای لازم خواهد داشت.

مجید نوری بیان کرد: کلوپ سافاری استان اصفهان با دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی و کانون اتومبیلرانی کشور در جهت ساماندهی خودروهای سافاری با هدف کاستن اثرهای زیست محیطی در کویر مرنجاب از سوم آبان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ورود و خروج همه خودروهای دو دیفرانسیل و سافاری به کویر مرنجاب از این پس تنها در صورت دریافت مجوز از کلوپ سافاری و با رعایت ضوابط آن ممکن خواهد بود.

رئیس ‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اضافه کرد: این محدودیت به دلیل ایجاد مشکلات فراوان با ورود بی‌ضابطه آفرودسواران به کویر مرنجاب و در راستای ترویج فرهنگ سفرهای مسئولانه با رویکرد حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی و گردشگری سالم اعمال می‌شود.

وی از همه مالکان خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود خواست تا در جهت سرویس‌دهی و ساماندهی منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب با کلوپ سافاری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

نوری یادآور شد: پنجشنبه و جمعه‌های هر هفته تعداد زیادی از خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود به صورت انفرادی یا در قالب تورها وارد کویر مرنجاب می‌شدند که اعتراض فعالان گردشگری، دوستداران محیط‌زیست و منابع طبیعی، مرتعداران، ساربانان، سرنشینان خودروهای سواری، تورها و دفترهای خدمات گردشگری در زمینه پیشگیری از ادامه روند تخریب طبیعت زیبای این منطقه نمونه گردشگری در نهایت منجر به اعمال قانون شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود و سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید