سخنگوی قوه قضائیه: سیف همچنان ممنوع الخروج است

    کد خبر :414918

سخنگوی قوه‌قضاییه از صدور ۵ کیفرخواست برای متهمان بانک مرکزی خبر داد و گفت: سیف، رئیس سابق بانک مرکزی همچنان ممنوع‌الخروج است.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه درباره اتفاقات اخیر درخصوص مسمومیت و حتی فوت برخی افراد به خاطر مصرف مشروبات الکلی تقلبی گفت: ساخت مشروبات الکلی و توزیع آن و تقلبی بودن آن جرمی است که می‌تواند تا افساد فی الارض پیش رود.

وی همچنین گفت: در همین زمینه متأسفانه تاکنون 38 نفر فوت و 428 نفر مسموم شده‌اند که 18 متهم مربوط به این ماجرا دستگیر شده‌اند.

به نوشته تسنیم، سخنگوی قوه‌قضاییه درخصوص افزایش قاچاق سوخت گفت: با قاچاقچیان سوخت برخوردی جدی خواهیم داشت؛ در این شرایط خاص اقتصادی،‌ قاچاق سوخت واقعا بی‌انصافی است. در همین زمینه افرادی که اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند و بعضا با جایگاه‌داران و رانندگاه هم ارتباط داشتند، دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در یک مورد فردی که 84 میلیون لیتر قاچاق سوخت داشته دستگیر شده است که در همین دادگاه‌های ویژه اقتصادی محاکمه خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه تاکنون برای بانک مرکزی سه پرونده تشکیل شده است گفت: یک پرونده درباره توزیع خارج از مقررات ارز که سالار آقاخان و معاون ارزی و یک مدیرکل و مجموعا 5 نفر کیفرخواست خورده است.پرونده دیگر مربوط به گزارش مجلس درباره رئیس کل بانک مرکزی و شکایت سمن‌هاست.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره سرنوشت پرونده رئیس سابق بانک مرکزی گفت: سیف کماکان ممنوع الخروج است.

سخنگوی قوه‌قضاییه از دستگیری دو مدیر در مجموعه‌های تویوتا و رنو خبر داد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور به پرونده فروشگاه رفاه درباره واگذاری‌هایش ورود کرده است اما نتیجه را نمی دانم. البته ممکن است نگهداری یک پروژه برای دولت زیان‌ده و واگذاری آن به صرفه‌تر باشد.

وی ادامه داد: اخیرا دو مدیرعامل دیگر از تویوتا و رنو بازداشت شدند و اتهاماتی متوجه آنهاست.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: برای پرونده همدست بابک زنجانی بابت نقل و انتقال حواله‌های زنجانی، کیفرخواست خورده است.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: اگر کسی محکوم به پرداخت مالی از جمله می‌شد و نداشت، درخواست اعسار می‌کرد و در این مدت تا اعلام نظر درباره اعسار به زندان می‌رفت. کسی که به پرداخت مهریه محکوم شده و اعسار آن پذیرفته شده و باید مثلا ماهی یک سکه می‌داد با توجه به اینکه سکه گران شده است نمی تواند به تعهد خود عمل کند و زن شکایت می‌کرد و دوباره به زندان می رفت. الان طبق دستور جدید این فرد تقاضای مجدد می‌دهد و به جای ماهی یک سکه، باید چندماه یک سکه بدهد و دیگر زندان نمی‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید