آخرین خبرها از دومین عرضه نفت در بورس

    کد خبر :414903

در حالی که برای دومین بار قرار است نفت خام سبک در بورس عرضه شود، کمتر از ۱۵ دقیقه دیگر فرصت باقی است تا متقاضیان، به حساب سمات ۱۰ درصد از مبلغ تقاضای خرید نفت را واریز کنند که البته تاکنون مبلغی واریز نشده است.

امروز قرار است برای دومین بار نفت خام سبک ایران در بورس انرژی عرضه شود. آنگونه که در اطلاعیه عرضه آمده، قرار است ۷۲۰ هزار بشکه نفت خام سبک برای عرضه روی تابلو معاملات برود.

سابقا بعد از اولین عرضه، مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرده بود که “اگر تا زمان بارگیری محموله، قیمت نفت خام افزایش یا کاهش یابد، قیمت متناسب با آن تعدیل خواهد شد؛ یعنی از روشی استفاده شده که ریسک خریدار و فروشنده در دوره بینِ ‌معامله و تحویل، پوشش داده شود”.

آنطور که تا این لحظه مشخص شده، طبق اطلاعیه عرضه قیمت پایه نفت خام سبک ایران برای عرضه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ۷۱.۵۹ دلار تعیین شده است که این موضوع می‌تواند خریداران بیشتری را به سمت خرید نفت از بورس تشویق کند.

تا لحظه انتشار این گزارش، شخصی به حساب سپرده‌گذاری مرکزی پولی واریز نکرده است. در هر حال امروز نیز تا ساعت ۱۲ فرصت وجود دارد که خریداران نسبت به واریز وجوه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ششم آبان سال جاری برای اولین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید باید ۱۰ درصد از مبالغ نفتی که تقاضا کرده‌اند را تا ساعت ۱۲ ان روز به حساب شرکت که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می‌کند، واریز می‌کردند اما در نهایت این زمان تا ساعت ۱۴ آن روز تمدید شد.

در آن روز طبق اعلام معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، نهایتا از چهار نفری که برای خرید نفت خام در بورس انرژی اعلام آمادگی کرده‌ بودند، سه نفر پیش‌پرداخت خرید را واریز کردند و وارد رقابت در بورس انرژی برای خرید نفت خام شدند و در نهایت ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک در بورس معامله شد که قیمت هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت کشف شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید