فولکس واگن ۳ میلیارد دلار جریمه شد

مقامات آمریکایی فولکس واگن را به دلیل فروش تقریبا ۶۰۰ هزار خودرو دستکاری شده در نرم افزار میزان آلایندگی در آمریکا به پرداخت ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کردند.

«سن کاکس» قاضی فدرال آمریکا دستور داد تا شرکت فولکس واگن ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به دلیل تقلب در برنامه نرم افزاری آزمایش آلایندگی خودروهای خود به این کشور بپردازد.

در همین حال این شرکت آلمانی در دهم ماه گذشته میلادی در دادگاه آمریکا مقصر اعلام شد و دستکاری در برنامه آزمایش آلایندگی تقریبا ۶۰۰ هزار خودروی این شرکت در آمریکا مورد تایید قرار گرفت.

همچنین قاضی «کاکس» به دنبال مجرم شناخته شدن شرکت فولکس واگن در پرونده کلاه برداری بزرگ و عمدی این شرکت در تقلب نرم افزار آلایندگی، مبلغ اعلام شده را به بعنوان جریمه فولکس واگن تایید کرد.

بر همین اساس، رسوایی شرکت فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی افشا شد؛ یعنی زمانیکه آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا این شرکت را متهم به دستکاری در نرم افزار آزمایش آلایندگی در خودروهای خود کرد.

به دنبال این رسوایی، مقامات این شرکت آلمانی مقصر شناخته شدند و فولکس واگن اعلام کرد که ۱۱ میلیون خودرو دستکاری شده در نرم افزار میزان آلایندگی را روانه بازارهای جهانی کرده و در مجموع قبول کرد ۱۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید