اپل در آیفون‌ 2019 برای کاهش هزینه تولید از آنتن‌های جدیدی استفاده خواهد کرد

    کد خبر :414788

طبق گفته‌ی تحلیلگر مسائل مربوط به اپل، کوپرتینویی‌ها برای کاهش هزینه‌ی تولید در آیفون ۲۰۱۹ از سیستم جدید برای آنتن‌ها استفاده خواهند کرد.

اگر اخبار مربوط به اپل را دنبال کرده باشید، قطعاً با نام مینگ چی کو آشنا هستید. مینگ چی کو که یکی از تحلیلگران مطرح حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود، به‌تازگی درباره‌ی آیفون‌های سال آینده‌ی اپل اظهارنظر جدیدی را انجام داده است. طبق گفته‌ی وی، آیفون ۲۰۱۹ از فناوری جدیدی برای آنتن‌های خود بهره‌ خواهد برد.

اپل در آیفون‌های ۲۰۱۸ خود که با نام‌های آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR روانه‌ی بازار شدند، از ۶ آنتن کریستال پلیمر مایع (LCP) بهره گرفت. حال در گزارش مینگ چی کو گفته شده که در آیفون‌های سال آینده اپل برای کاهش هزینه‌ی تولید، از چهار آنتن MPI در کنار ۲ آنتن LCP‌ استفاده خواهد کرد.

این تحلیلگر برای ادعای خود چندین دلیل را نیز ذکر می‌کند. به‌باور او، ساخت آنتن‌های LCP سختی‌های بسیاری به تولیدکننده متحمل می‌سازد؛ این در حالی است که دوام این آنتن‌ها نیز نسبت به دیگر آنتن‌های موجود پایین‌تر است. در آن سو، MPI قرار گرفته که فرآیند تولید ساده‌تری و بازدهی بیشتری را نیز ارائه می‌کند. اگر گمانه‌زنی مینگ چی کو درست از آب در بیاید و اهالی کوپرتینو در آیفون‌های سال آینده میلادی از ۲ آنتن LCP و ۴ آنتن MPI‌ استفاده کنند، فروش کلی این آنتن‌ها در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۹ تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مینگ چی کو در یادداشت خود می‌گوید:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که آنتن‌ MPI جایگزین‌ آنتن‌ LCP شود و به جریان اصلی آنتن‌های آیفون ۲۰۱۹ تبدیل شود. در حال حاضر، ۶ آنتن LCP در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی ما برای آيفون‌های ۲۰۱۹ که شامل مدل‌های اولد ۶.۵ اینچی، اولد ۵.۸ اینچی و ‌ال‌سی‌دی ۶.۱ اینچی خواهد شد، استفاده از ۲ آنتن LCP در کنار ۴ آنتن MPI‌ است.

اپل به‌صورت رسمی استفاده از آنتن‌ LCP را با آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرد. حال با اضافه‌شدن آنتن‌های MPI به آیفون‌های این شرکت، انتظار می‌رود که تأمین‌کنندگان اپل در این بخش از ۲ به ۵ شرکت افزایش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید