تولید تراشه ۷ نانومتری کم مصرف برای گوشی های هوشمند

    کد خبر :414753

شرکت سامسونگ تراشه پیشرفته جدیدی به نام اکسینوس ۹۸۲۰ را تولید کرده که قرار است جایگزین تراشه قدیمی تر اکسینوس ۹۸۱۰ این شرکت در گوشی های هوشمند شود.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، سامسونگ در تلاش است در زمینه تولید سخت افزارهای مورد استفاده در گوشی های هوشمند نیز خودکفا شود تا بتواند با انعطاف و اقتدار بیشتری در این زمینه فعالیت کند.

این شرکت که در زمینه تولید نمایشگر، دوربین و تراشه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند کم و بیش خودکفا شده، حالا تولید سری جدیدی از تراشه های اکسینوس را آغاز کرده که مهم ترین مزیت آنها استفاده از فناوری ۷ نانومتری برای طراحی آنهاست که موجب شده ضخامت و کارآیی تراشه های یادشده بیشتر شود.

تراشه های Exynos ۹۸۱۰ در قدرتمندترین گوشی های سامسونگ که در بازار موجود هستند یعنی گالکسی اس ۹ و نوت ۹ مورد استفاده قرار می گیرند و تراشه ۹۸۲۰ نیز که با فناوری FinFET هفت نانومتری طراحی شده در گوشی های پرچمدار آتی سامسونگ به کار گرفته خواهد شد.

ارتقای ۲۰ درصدی عملکرد در مقایسه با مدل ۹۸۱۰ و کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی مهم ترین مزیت تراشه ۹۸۲۰ محسوب می شود. تراشه یادشده با استانداردهای مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه نیز سازگاری دارد. احتمالا از این تراشه در گوشی گالکسی سری اس ۱۰ استفاده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید